اخبار پیشنهادی


پنج شنبه 93/01/14 | ساعت: 09:06 | کد خبر: 5022 | بازدید: 452066 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با افزایش امنیت گردشگران، تقاضا برای سفر به ایران طی ماههای اخیر افزایش چشمگیر داشته است.

به گزارش میراث ما؛ˈمسعود سلطانی فرˈ روز پنجشنبه در دیدار باˈ علیرضا رشیدیانˈ استاندار خراسان رضوی افزود: بر اساس آمار سازمان جهانی جهانگردی، ایران درسال 2013 میلادی از نظر امنیت گردشگران رتبه 17 را داشته است.

وی با اشاره به یک میلیارد و 35 میلیون نفر گردشگر در جهان طی سال گذشته میلادی و درآمد یک هزار و 100میلیارد دلاری آن اظهار داشت: سهم کشور ما از این رقم بسیار ناچیز است.

وی گفت: این در حالی است که ایران یک درصد خاک جهان را تشکیل می دهد و 10 تا 15 درصد جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی دنیا را در خود جای داده است.

سلطانی فر بابیان اینکه خراسان رضوی یکی از استان های با اهمیت در حوزه گردشگری کشور می باشد، خواستار تدوین برنامه عملیاتی و جامع استانی با شرح وظایف و تقسیم کار دستگاهی در این حوزه شد. 

وی همچنین از ثبت اقامت 54 میلیون و 254 هزار و 32 نفر - شب طی 29 اسفند تا 13 فروردین ماه خبر داد و افزود: از این تعداد حدود 6/29 درصد در چادرهای مسافرتی، حدود 6/18 درصد در مهمانسراهای دولتی، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی، حدود 6/17 درصد در کمپ های موقت، 2/16 درصد در منازل استیجاری، 2/14 درصد در کلاس های مدارس و 2/4درصد در هتل ها، هتل آپارتمانها و مهمانپذیرها بوده است.

استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار با اشاره به وجود بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) در مشهد، آن را عظیم ترین ظرفیت فرهنگی کشور دانست و گفت: این جاذبه معنوی باعث شده همه ساله پذیرای بیش از 25 میلیون زائر در این کلانشهر باشیم که حدود 5/1میلیون نفر آنان خارجی هستند. 

ˈعلیرضا رشیدیانˈ با بیان اینکه معاونت زیارت در ساختار سازمانی استانداری خراسان رضوی شکل گرفته است، افزود: ساماندهی امور زائران از طریق این معاونت پیگیری می شود. 

وی با تاکید بر لزوم فراهم کردن امکانات لازم برای بهره برداری هرچه بیشتر زائران از فیض معنوی در مدت حضور در مشهد اظهار داشت: علاوه بر توسعه گردشگری زیارت، این استان دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوان است که باید از آن در راستای افزایش ماندگاری زائران و مسافران استفاده کنیم. 

وی گفت : خراسان رضوی دارای تمدن کهن، اقوام و قبایل گوناگون و خرده فرهنگ های متفاوت است که باید از این فرصت برای توسعه و تبادل بین فرهنگی و ارتقای مناسبات بین مردم بهره جست. 

وی همچنین از آمادگی این استان برای حضور و جذب سرمایه گذاری های خارجی در حوزه گردشگری خبر داد و افزود: بسته سرمایه گذاری استان در حوزه های مختلف تدوین و شرایط برای آنان تسهیل شده است


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1