اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 93/01/20 | ساعت: 02:43 | کد خبر: 5039 | بازدید: 451961 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نوع نگاه برخی افراد نسبت به گردشگران انتقاد کرد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، عبدالناصر میرچی با تأکید بر این‌که باید با مفهوم واقعی و علمی تور آشنا شویم و با آن آشتی کنیم، افزود: گروه‌های گردشگر‌، برای انبساط خاطر و فرح‌بخشی شکل می‌گیرد تا غبار خستگی زندگی و کار را بتکاند. وی تصریح کرد: نباید از این موضوع که به گردشگری، جریانی شاد اطلاق می‌شود برآشفته شد. ما تا زمانی این شادی را تجویز می‌کنیم که به هنجارها و عرف‌ جامعه لطمه نزند.

میرچی گفت: ما دنبال این هستیم که آب را به مسیر درست برگردانیم و از نیروی انتظامی خواهش می‌کنیم با ناهنجاری‌ها،‌ بالاترین سطح برخورد را داشته باشد؛ ولی یک خواهش دیگرمان این است که توجه کنند، گردشگری مقوله‌ای حساس و فرهنگی است که حتی برخورد با آن باید حامل ارزش‌های فرهنگی باشد تا اصل موضوع گردشگری دچار رنجش و تحریف نشود.

وی تأکید کرد: فکر می‌کنم نیروی انتظامی واقف است که درباره‌ این موضوع فرهنگی باید کاراکتری دیگر از خود نشان دهد.

او همچنین در پاسخ به اظهارات رئیس پلیس امنیت ناجا که معتقد است، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وظایف خود را نسبت به تورهای گردشگری به‌خوبی انجام نداده است‌، گفت: به قطع و یقین می‌گویم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دوره‌ جدید و پس از یک فاصله‌ بسیار عمیق در چهار - پنج سال گذشته در تولیت صنعت گردشگری، در ایفای وظایف و تکالیف خود قاطع‌تر خواهد بود.

وی سپس به سه‌هزار و 708 دفتر خدمات مسافرتی موجود در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: برخی از این دفاتر،‌ فعال و بعضی از آن‌ها غیرفعال‌اند یا سطح متوسطی از فعالیت را دارند. حتی اگر نیمی از این آژانس‌ها‌، در ماه  یک بار تور هم اجرا کنند، آیا می‌توانیم دوهزار بازرس و ناظر را هر ماه با این تورها همراه کنیم؟ در این صورت باید «وزارت نظارت» راه انداخت.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1