اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/06/17 | ساعت: 10:14 | کد خبر: 5369 | بازدید: 451882 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

دبیر کمیته ملی طبیعت گردی سازمان از برگزاری کارگاه آموزشی میدانی طبیعت گردی با هدف توانمندسازی کارشناسان طبیعت گردی از تاریخ 17 لغایت 19 شهریورماه جاری در استان سمنان خبر داد.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، محمد علی فیاضی درباره برگزاری دومین کارگاه آموزشی طبیعت گردی کارشناسان استان های سراسر کشور گفت: با توجه به اهمیت و نقش طبیعت گردی و اکوتوریسم در توسعه و بهره برداری پایدار، کارگاه آموزشی "توسعه پایدار طبیعت گردی در مناطق چهارگانه محیط زیست به منظور توانمند سازی جوامع بومی" طی سه روز متوالی برگزار خواهد شد. 

وی افزود: این کارگاه آموزشی براساس بند 2-13 ماده دو تفاهم نامه همکاری مشترک مابین سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص همکاری در برگزاری دوره های تخصصی طبیعت گردی و کارگاه های آموزشی با اصول محیط زیستی برگزار می شود. 

دبیر کمیته ملی طبیعت گردی درباره سرفصل های آموزشی کارگاه مذکور گفت: ارائه سیاست ها و برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست و برنامه های طبیعت گردی در مناطق تحت مدیریت این سازمان، آموزش دستورالعمل ها، ضوابط، حساسیت های زیست محیطی و ارتباط آنها با طبیعت گردی، ارائه چالش ها و مشکلات و راهکارهای دو موضوع محیط زیست و اکوتوریسم، چالش های گردشگری روستایی در مناطق حفاظت شده ، مدیریت بازدیدکنندگان در مناطق زیست محیطی، افزایش مشارکت جوامع محلی و توانمند سازی آنها به صورت کلان و نیز ارائه تصویری از کشورهای موفق در زمینه گردشگری روستایی از جمله سرفصل ها و اهدافی به شمار می آید که کارگاه آموزشی طبیعت گردی ابزاری برای دستیابی به آنها در نظر گرفته شده است. 

فیاضی همچنین درباره نتایج قابل انتظار از برگزاری کارگاه آموزشی مذکور اظهار کرد: قرار است دستورالعملی مبنی بر سرمایه گذاری در مناطق چهارگانه و آشنایی کارشناسان استان ها در قالب هر از موضوعات مذکور تهیه شود و در دستور کار قرار گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: دوره آموزشی گفته شده با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت توسعه مدیریت و سازمان میراث فرهنگی استان سمنان برگزار می شود و در پایان به هریک از شرکت کنتدگان گواهینامه پایان دوره ارائه می شود که به تایید کمیته آموزش و توانمند سازی اداره کل رفاه و توسعه منابع انسانی سازمان رسیده است.

گفتنی است این دوره با عنایت به مصوبه کمیته ملی طبیعت گردی مبنی بر فعال سازی کمیته های هماهنگی استانی تشکیل می گردد و محل استقرار کارآموزان در محیط های طبیعی استان سمنان و در سرمحیط بانی های مناطق توران و پرور در نظر گرفته شده است



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1