اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/06/24 | ساعت: 08:04 | کد خبر: 5415 | بازدید: 451716 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

دبیر فراکسیون گردشگری و تاریخ گفت: این فراکسیون در مجلس شورای اسلامی با کمک کارشناسان، خلأهای موجود در میراث فرهنگی و گردشگری را راحت‌تر برطرف می‌کند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، عبدالرضا بزرگ‌نژاد - دبیر فراکسیون گردشگری و تاریخ مجلس اظهار کرد: با توجه به اشراف کامل نداشتن اعضای این فراکسیون نسبت به خلأهای موجود در حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری، اگر کارشناسان این حوزه به‌عنوان یک منبع نظارتی برای فراکسیون عمل و درباره‌ی مشکلات موجود اطلاع‌رسانی کنند، این فراکسیون به‌عنوان یک بخش حاکمیتی و اجرایی در مجلس شورای اسلامی در برطرف کردن مشکلات این حوزه می‌تواند سریع‌تر عمل کند.

او با اشاره به رویکرد مثبت دولت «تدبیر و امید» در این زمینه، گفت: هرچند نگاه‌های خوبی نسبت به گردشگری و آثار تاریخی در جامعه وجود دارد، اما متأسفانه در برخی مناطق، این پتانسیل‌ها و شرایط، با سهل‌انگاری از بین می‌رود.

وی قاچاق آثار تاریخی - فرهنگی را از جمله مواردی دانست که فراکسیون گردشگری و تاریخ می‌تواند به آن وارد شود و افزود: با اطلاع‌رسانی به‌موقع قبل از وقوع جرم می‌توان قوانین مناسبی را وضع و خلأهایی را که باعث چنین جرم‌هایی می‌شود، برطرف کرد.

او فراکسیون گردشگری و تاریخ را که در سال دوم فعالیت مجلس نهم تشکیل شده است، از جمله بخش‌هایی دانست که در برطرف کردن مشکلات مربوط به حوزه‌ی میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند فعال عمل کند.

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1