اخبار پیشنهادی


یکشنبه 93/08/04 | ساعت: 11:28 | کد خبر: 5492 | بازدید: 452169 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری،یکی از ضعف های صنعت گردشگری در ایران را کمبود هتل دانست و گفت: حضور بخش خصوصی در این عرصه، به طور حتم مشکل را برطرف خواهد کرد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، ناصر رضایی روز یک شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی ایرنا، افزود: ایران کشور غنی است که با برنامه ریزی دقیق می تواند در جذب توریست موفق عمل کند.

وی اضافه کرد: بی تردید یکی از مشکلات ما کمبود هتل در کشور است و نیاز به هتل سازی حرفه ای در ایران در تمامی رده بندی ها به شدت احساس می شود.

رضایی ادامه داد: سفر حق تمامی اقشار جامعه است و ما باید توانایی مالی هموطنان خود را نیز در این زمینه در نظر بگیریم.

کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری، گفت:درحال حاضر حدود 300 هزار تخت در هتل های ایران وجود دارد و اگر بخواهیم پنج میلیون توریست جذب کنیم، امکاناتی برای اقامت آنها وجود ندارد.

رضایی افزود: هتل های ایران از نظر کیفی باید به استانداردهای روز دنیا برسند و این مساله برای تمامی مسافران آنها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی یکی دیگر از مسایلی را که باید در هتل های ایران رعایت شود آموزش کادر خواند و اظهار کرد: بعضی مسایل جزئی در رفتار و برخورد کاری وجود دارد که شاید از نظر خیلی ها بی اهمیت باشد، اما همین مسایل می تواند در جذب مسافران خارجی تاثیر منفی بگذارد.

رضایی افزود: توریست ها از ایران به عنوان کشوری غنی، انتظارات بسیار زیادی دارند و مطمئن باشید در صورتی که انتظارات آنها برآورده شود، آمار توریست در کشورمان هر روز بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت فعال شدن بخش خصوصی در هتل سازی، گفت: باید این بخش فعال شود تا بخش دولتی به عنوان مجری در صنعت هتل سازی ورود نکند و مطمئن باشید بخش خصوصی برای سرمایه خود بسیار دلسوزتر است.

*** گردشگری باید از قطبی بودن خارج شود

کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری، در بخش دیگری گفت: گردشگری در کشورمان برای داخلی ها و خارجی ها قطبی شده است و باید با برنامه ریزی دقیق کاری کنیم تا مسافران متوجه شوند تنها شمال، اصفهان و شیراز مکان های زیبای ایران نیستند.

وی تصریح کرد: در ایران استانی هایی چون کردستان وجود دارند که با فراهم شدن کمی امکانات، می توانند توریست های فراوانی را جذب کنند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1