اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/09/24 | ساعت: 11:07 | کد خبر: 5624 | بازدید: 451936 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه ایجاد بعضی از مناطق نمونه گردشگری در دولت های قبل شبیه یک «کمدی» است، گفت: از 1168 منطقه نمونه گردشگری 1000 منطقه را فریز می کنیم.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس، سعید شیرکوند صبح امروز در جمع سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری کشور اظهار داشت: تصویب مناطق نمونه گردشگری مسیر بدی را آغاز کرد به طوری که بدون اینکه مشکلات، آسیب شناسی شود فقط تلاش شد تا تعداد این مناطق نمونه اضافه شود و مدل درستی برای آنها تعریف نشد.

وی افزود: در گذشته فکر می کردند که موفقیت فقط در افزایش مناطق نمونه گردشگری است به طوری که تا الآن 1168 منطقه داریم که بدون انجام مطالعه امکان سنجی و انجام محاسبه از نظر گردشگری و یا منابعی که باید صرف شود فقط افزایش یافته اند.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: ایجاد بعضی از مناطق نمونه گردشگری در دولت های قبل بیشتر شبیه یک «کمدی» است، مثلاً در یک سفر استانی رئیس جمهور چون تنها قرار بوده است مصوبه ای برای یک استان وجود داشته باشد راحت ترین راه که معرفی و تصویب یک منطقه نمونه گردشگری بوده انجام شده است.

شیرکوند ادامه داد: در حالی که سرمایه گذاران باید خودشان تشخیص دهند کجا سودآوری دارد و منطقه را معرفی کنند.

وی تأکید کرد: بعضی مناطق نمونه گردشگری فعلی تا 20 سال دیگر هم تکان نمی خورد.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: از 1168 منطقه نمونه گردشگری 1000 منطقه را فریز می کنیم چون فقط این مناطق، مصوب شده اند و هیچ اقدامی برای آنها انجام نشده است 168 منطقه نمونه دیگر هم اگر معضلاتشان دو برابر نشود 168 مشکل دارند.

شیرکوند مشکلات سرمایه گذاری در مناطق نمونه گردشگری را به سه بخش امور اراضی، زمین و مسکن و حوزه جنگل تقسیم کرد.

در ادامه مراسم، سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری به بیان مشکلاتی که در این سالها در زمینه توسعه مناطق نمونه داشته اند پرداختند.

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1