اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/10/15 | ساعت: 08:01 | کد خبر: 5657 | بازدید: 451561 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگران خارجی ایران را بر خلاف تبلیغات منفی، کشوری مهمان نواز با آرامش و امنیت می دانند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،مسعود سلطانی فر روز یکشنبه در بازدید از دانشکده خبر در جمع دانشجویان گفت: روز به روز بر شمار گردشگران خارجی برای بازدید از کشورمان افزوده می شود.

وی اظهار کرد با عنایت به رصد مصاحبه گردشگران خارجی پس از بازگشت به کشورشان جالب است بدانید ایران را بر خلاف تبلیغات منفی، کشوری مهمان نواز با آرامش و امنیت به خصوص با آثار تاریخی منحصر به فردی در رسانه های خود عنوان می کنند.

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: بر اساس آمار موجود حدود پنجاه درصد گردشگران خارجی در سال گذشته از اماکن ملی و مذهبی در نقاط مختلف کشور دیدن کردند.

براساس آمار سالانه بیش از چهار میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر می کنند.

سلطانی فر با اشاره به اینکه صنایع دستی و میراث با هم پیوستگی خاصی دارد ، گفت: به همین منظور به دنبال پیوند رسانه ای برای توسعه گردشگری و جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی هستیم.

** راه اندازی شبکه گردشگری

سلطانی فر با استمداد از نیروهای خلاق کشور به منظور ارایه راهکاری مناسب و در شان نظام جمهوری اسلامی ایران، برای جذب هر چه بیشتر گردشگران خارجی گفت: راه اندازی شبکه ای به نام گردشگری در سیمای جمهوری اسلامی ایران یکی از بحث هایی است که به دنبال آن هستیم.

وی تاکید کرد: استفاده از برخی شبکه های ماهواره ای برای معرفی آثار تاریخی و مکان های گردشگری از دیگر بحث هایی است که در حال مطالعه طرح های آن هستیم.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه از زمان ورود تا خروج یک گردشگر حدود 28 دستگاه درگیر مسایل آن می شوند، افزود: به اعتقاد من کشورمان با توجه به پتانسیل های موجود ظرفیت بسیار بالایی در جذب گردشگران خارجی دارد که تاکنون از تمامی این ظرفیت ها استفاده نشده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: خوشبختانه رییس جمهوری دید بسیاری مثبتی در این زمینه داشته و علی رغم تمامی مشکلاتی که دارند در کمتر سخنرانی ایشان به خصوص در خارج کشور می توان دید که صحبتی از مسایل گردشگری را معرفی نکنند.

سلطانی فر اظهار داشت: با توجه به حمایت همه جانبه دولت هماهنگی و انسجام بسیار خوبی در بین تمامی دستگاههای مربوطه وجود دارد که این مورد باعث روان تر شدن کارها و جذب هرچه بیشتر گردشگران خواهد شد.

وی گفت: در این ارتباط به منظور تامین امنیت گردشگران داخلی و خارجی در بین مسئولان امنیتی و نظامی و انتظامی هماهنگی بسیار خوبی وجود دارد.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: یکی از مهمترین اولویت های گردشگران خارجی وجود امنیت در کشورمان است که این امنیت در بسیاری از کشورهای خارجی وجود ندارد.

** رونق گردشگری با کارت های بانکی

وی در ادامه به استفاده از کارت های بانکی گردشگران خارجی اشاره کرد و افزود: فراهم کردن امکان استفاده گردشگران خارجی از کارت های بانکی خود در کشورمان موجب رونق اقتصادی خواهد شد.

سلطانی فر گفت: کشور ما با توجه به آثار منحصر به فرد خود و امنیت بالای آن در زمینه توسعه گردشگری، فرهنگی و اقتصادی حرف های زیادی برای گفتن دارد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1