اخبار پیشنهادی


جمعه 93/10/19 | ساعت: 11:24 | کد خبر: 5666 | بازدید: 451856 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: شیوه نامه اجرایی گردشگری سلامت در کشور پس از ماه ها کار و بررسی کارشناسی، امروز نهایی و به تصویب رسید.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، 'مرتضی رحمانی موحد' روز پنجشنبه در حاشیه 'سومین نشست منطقه ای تخصصی گردشگری سلامت استانهای شرق و شمال شرق کشور' در مشهد به خبرنگاران افزود: در اجرای این شیوه نامه، تمام آژانسها و دفاتر خدمات مسافرتی که مجوز بند 'ب' را دارند از طریق معاون فنی خود، درخواست خود را برای فعالیت در عرصه گردشگری سلامت به ادارات کل میراث فرهنگی در استانها اعلام می کنند.

وی گفت: پس از این درخواست، مجوز و گواهینامه از سوی وزارت بهداشت برای مسوولین فنی آژانسهای متقاضی صادر می شود و سپس آنان از طریق وزارت امور خارجه به سفرای ایران در کشورهای دیگر معرفی می شوند.رحمانی اظهار کرد: این شیوه نامه در شورای راهبری گردشگری سلامت متشکل از وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی و نظام پزشکی کشور مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

رحمانی موحد با تاکید بر اینکه در این شیوه نامه دستگاههای دولتی فقط نقش حاکمیتی و نظارتی دارند، افزود: بخش خصوصی متولی اصلی خدمات رسانی به گردشگران است و نحوه خدمات رسانی به گردشگران نیز توسط بازوهای نظارتی دولت کنترل می شود.

وی افزود: گردشگری سلامت یکی از بخش های مهم صنعت گردشگری و صنعتی درآمد زا برای کشور است و تلاش داریم از ظرفیت های موجود برای توسعه و رشد این مهم بهره ببریم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به شکل گیری شورای راهبری گردشگری سلامت در آینده ای نه چندان دور باید در انتظار اخبار خوش در حوزه گردشگری سلامت در کشور باشیم.

سومین نشست منطقه ای تخصصی گردشگری سلامت استانهای شرق و شمال شرق کشور با رویکرد گردشگری کشورهای آسیای میانه، افغانستان، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس به منظور بررسی فرصتها و رفع موانع توسعه گردشگری سلامت استان خراسان رضوی برگزار شد.

در این نشست مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و سمنان حضور دارند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1