اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 93/10/24 | ساعت: 03:05 | کد خبر: 5699 | بازدید: 451575 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: متقاضیان سرمایه گذاری در گردشگری ساحلی با موانع اداری روبرو می شوند که باید آنها را از پیش رو برداشت.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، مرتضی رحمانی موحد چهارشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان افزود: می توان با هم افزایی و تقویت دیدگاه فرا بخشی در دستگاه های اجرایی این موانع را از پیش رو برداشت و در عین حال از قوانین نیز تخطی نکرد.

وی با فراوان خواندن افراد مشتاق برای سرمایه گذاری در گردشگری دریایی ادامه داد: تنها حدود 60 تا 70 کیلومتر از سواحل شمال آزاد است و بقیه در تصرف دستگاه ها یا افراد حقیقی و حقوقی دیگر هستند ولی بیشتر سواحل جنوبی کشور در تصرف کسی قرار ندارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: هرمزگان می تواند با بهره گیری از این ظرفیت به یکی از مهمترین مراکز گردشگری دریایی کشور تبدیل شود.

رییس ستاد تسهیلات سفر کشور با اشاره به اینکه هرمزگان در نوروز 93 عملکرد بسیار رضایت بخشی داشته است، افزود: این استان می تواند با برنامه ریزی بر روی ظرفیت های خود در 12 ماه سال محل رفت و آمد گردشگران باشد.

وی مناطق آزاد کیش و قشم را از ظرفیت هایی دانست که باید توسط مدیریت استان در راستای توسعه اقتصادی و گردشگری منطقه به کار گرفته شوند، بیان کرد: این مناطق بایستی خود را در توسعه هرمزگان شریک بدانند زیرا با دیدگاه های بخشی نمی توان به این هدف دست یافت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور یادآور شد: مشارکت دادن این مناطق در توسعه استان از طریق دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر پی گیری می شود.

رحمانی موحد با اعلام اینکه آسیب شناسی مناطق نمونه گردشگری آغاز شده است، بیان داشت: پس از آسیب شناسی این مناطق درباره ادامه فعالیت آنها تصمیم گیری می شود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1