اخبار پیشنهادی


جمعه 93/12/01 | ساعت: 09:54 | کد خبر: 5780 | بازدید: 451731 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای رسیدن به افق مطلوب گردشگری در 1404 ، باید سالانه 20 تا 25 هتل چهار و پنج ستاره که مطلوب گردشگران خارجی است را بسازیم.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، دکتر مسعود سلطانی‌فر که صبح امروز در آیین اختتامیه هشتمین گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری کشور در محل هتل ثامن مشهد سخن می‌گفت،در ادامه اظهار کرد:امروز از بین 1100 هتل موجود در کشور تنها 130 هتل 4 و 5 ستاره هستند که این میزان آمار پایینی است.برای دستیابی به افق 20 میلیون گردشگر خارجی در سال که برای 1404 در نظر گرفته شده است نیازمند 400 هتل از این دست هستیم که این موضوع کار بسیار سختی است و ما با همکاری بخش خصوصی داخل و خارج از کشور به دنبال اجرایی کردن آن هستیم.

مشکل بیمه راهنمایان گردشگری در برنامه ششم توسعه حل خواهد شد

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: موضوع بیمه راهنمایان گردشگری همواره مورد توجه ما بوده است و در همین راستا در برنامه‌ تدوین شده از جانب ما پیشنهاد بیمه راهنمایان گردشگری داده شده است که انشاالله با تصویب مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال 95 اجرایی خواهد شد.

سلطانی‌فر خطاب به راهنمایان گردشگری کشور گفت: فعالیت در عرصه گردشگری سخت و طاقت‌فرساست که از دست کسی جز شما برنمی‌آید و به همین دلیل ما به شما امید بسته‌ایم و روی شما حساب کرده‌ایم.

وی در ادامه خطاب به دست‌اندرکاران گفت: چندی پیش ما پرتال جامع گردشگری ایران را رونمایی کردیم که در آن حدود 3000 جاذبه گردشگری ایران در حال حاضر به سه زبان و تا 6 ماه آینده به 9 زبان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و من از شما می‌خواهم که ذیل عنوان هر جاذبه گردشگری اطلاعات خود از آن جاذبه را بنویسید تا انشاالله در اختیار تمام کاربران این سایت جامع از سراسر دنیا قرار بگیرد.

گردشگری چهارمین منبع درآمد جهان است

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه امروز گردشگری چهارمین منبع درآمد جهان است، خاطرنشان کرد: در پایان سال 2014 در جهان از هفت شغل یک شغل به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با گردشگری در ارتباط بوده است که این موضوع نشان دهنده اوج اهمیت موضوع گردشگری در جهان معاصر است.

سلطانی‌فر افزود: امروز 15 درصد درآمد کشور ترکیه، 9 در صد درآمد کشور آمریکا و 90 درصد درآمد کشور ماکائو از جانب گردشگری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری کشور عنوان کرد: این موارد به ما ثابت می‌کند که شانس بالایی در خصوص موفقیت در این عرصه داریم و باید تلاش کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های مختلف و به خصوص ظرفیت‌های راهنمایان گردشگری سهم این حوزه را در حوزه اقتصاد کشور بالا و بالاتر ببریم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امروز به خصوص در حوزه راهنمایان گردشگری غیر انگلیسی زبان نیاز بزرگی حس می‌شود و به خصوص در حوزه زبان‌های چینی و روسی نیازهای عمده‌ای داریم.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های ما فقط چین سالیانه 100 میلیون گردشگر دارد که ما بایستی بتوانیم حداقل یک میلیون از این تعداد را جذب کنیم.

باید تراز گردشگری کشور را به سمت گردشگران ورودی تغییر دهیم

سلطا‌نی فر ادامه داد: در حال حاضر ما 4.7 میلیون گردشگر ورودی و هفت میلیون گردشگر خروجی داریم که باید با انجام برنامه‌ریزی و همکاری بخش‌های مختلف این تراز را به نفع گردشگران ورودی تغییر دهیم. ما می‌دانیم که تمام تلاش نظام، دولت و همه فعالان این عرصه نهایتا از طریق راهنمایان گردشگری به بار می‌نشیند و از همین لحاظ پیگیر مسائل مربوط به این عزیزان هستیم.

وزارت اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی ملزم به تامین امنیت گردشگران خارجی شده‌اند

سلطانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصویب آیین نامه ارتقای امنیت گردشگران خارجی اظهار کرد: این آیین نامه حدود یک ماه و نیم قبل به تصویب رسید که بر اساس آن تمام دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ملزم شدند که در این حوزه تمام توان خود را به کار ببندند و وزیر اطلاعات و وزیر کشور به ما تعهد دادند که تمام توانشان را برای امنیت گردشگران خارجی به کار بگیرند.همچنین وزیر اطلاعات در یک نشست چند ساعته با حضور فعالان بخش خصوصی گردشگری حضور پیدا کرد و انتقادات آن‌ها را از نزدیک شنید و قول همکاری داد که در نوع خود اتفاق بی‌نظیری است.

وی ابراز امیدواری کرد: با گشایشی که در زمینه سیاست خارجی کشور روی داده است و بنا بر تاکید رئیس جمهور در آینده نزدیک شاهد شکوفایی عرصه گردشگری کشور باشیم.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1