اخبار پیشنهادی


جمعه 93/12/01 | ساعت: 10:08 | کد خبر: 5782 | بازدید: 451677 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

نائب رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری گفت: مطمئنا ایران در 2017 میزبانی خوبی از راهنمایان گردشگری خواهد داشت.

 به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، خانم «روبی روی» کانادایی که شب گذشته در نشست خبری هشتمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران در محل هتل «هما»ی شماره یک مشهد سخن می‌گفت،اظهار کرد: من از شمار بالای راهنمایان گردشگری در ایران متعجب شدم و تحت تاثیر قرا گرفتم.

می‌دانم که قانون‌گذاری در این مسیر بسیار مهم است اما دو سال زمان هم برای ایران زمان خوبی است تا بتواند خود را برای میزبانی سال 2017 آماده کند.

روی، حضور راهنمایان ایرانی در اجلاس پراگ را بسیار باورنکردنی و قوی توصیف کرد و گفت: آن‌ها با غرور ملی بالا و لابی‌گری بسیار قوی توانستند میزبانی 2017 را به دست بیاورند که این جای خوشحالی دارد.آنها در این اجلاس نامه‌های حمایتی بسیار زیادی را به همراه خود آورده بودند و با تکیه به همین نامه‌ها توانستند این میزبانی را به دست بیاورند و شما باید توجه داشته باشید که از 6 ماه آینده مهلت برآورده کردن این تعهدات و نامه‌ها آغاز می‌شود و برای برگزاری میزبانی شایسته داشتن هتلی که بتوان یک همایش بین‌المللی را در آن برگزار کرد بسیار لازم و ضروری است.

من قطعا مجددا به ایران سفر خواهم کرد و به برگزاری یک میزبانی خوب کمک می‌کنم و می‌دانم که میزبانی خوبی را خواهد داشت اما اگر شرایط فراهم نشود امکان لغو میزبانی وجود دارد.

آرش نورآقایی رئیس کانون راهنمایان گردشگری کشور هم در این نشست اظهار کرد: در ادامه فعالیت‌های این کانون برای معرفی و شناخت درنای سیبری، نقش این پرنده بر روی پیراهن تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.فعالیت‌های دیگری از جمله زیست توپ، نقش یوز بر روی پیراهن تیم ملی و... توسط کانون راهنمایان گردشگری کشور در گذشته انجام شده است که در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: برگزاری این همایش نشان داد که راهنمایان گردشگری فقط به دنبال آمدن گردشگر نیستند بلکه خودشان هم به سفر می‌روند و تجربیاتشان را در اختیار یکدیگر قرا می‌دهند تا موجبات رشد همکارانشان در سایر نقاط کشور را نیز فراهم کنند.

نورآقایی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در دنیا امروز گفت: امروز ما در شرایطی قرار داریم که کشور ترکیه در همسایگی ما و با وجود وسعت کمتر برای راهنمایان گردشگری 9 ماه دوره آموزشی و حداقل 45 روز سفر را ترتیب می‌دهد حال آنکه در کشور ما با وجود وسعت بیشتر 6 ماه دوره آموزشی و نهایتا یک نیم روز سفر برای راهنمایان گردشگری در نظر گرفته می‌شود.

وی خطاب به مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس حاضر در این نشست نیز عنوان کرد: خواهش می‌کنم موفقیت به دست آمده در پراگ و میزبانی سال 2017 ایران از راهنمایان گردشگری را جدی بگیرید و توجه داشته باشید که ما به عنوان میزبان رویداد هنوز از داشتن یک دفتر کار و حداقل امکانات محروم هستیم که این جای ناراحتی دارد.

توحید فروزان‌فر دبیر هشتمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران نیز گفت: راهنمایان گردشگری حلقه اتصال مجموعه‌های توریستی به یکدیگر هستند. نقش راهنمایان گردشگری در دنیای امروز بسیار مهم و تاثیرگذار است و من خوشحالم که اعلام کنم خوشبختانه ما بهترین راهنمایان گردشگری دنیا را داریم.

من به همه جای دنیا سفر کرده‌ام و با اطمینان می‌گویم شجاعت، صداقت و علم و دانش راهنمایان گردشگری ایران را در هیچ کجا ندیده‌ام که این نکته برای ما مایه افتخار و سربلندی است. امروزه صنعت گردشگری در دنیا حرف اول را می‌زند و ما در ایران جای فعالیت بسیار زیادی را در این زمینه داریم و نباید از آن به هیچ عنوان غافل شویم تا بتوانیم گردشگران مختلف را از سراسر دنیا به ایران بکشانیم و با آنان ارتباط برقرار کنیم.

وی اظهار کرد: وقتی گردشگران به ایران می‌آیند و از نزدیک زندگی مردم ما را می‌بینند و با آنان ارتباط برقرار می‌کنند نظر بسیار مثبتی به ما پیدا می‌کنند و جزو علاقه‌مندان به کشور ما می‌شوند و به همین جهت لزوم توجه هرچه بهتر و بیشتر به این حوزه روز به روز بیشتر و بیشتر برای ما مشخص می‌شود.

راهنمایان گردشگری در واقع سربازانی هستند که با دست خالی وارد این عرصه شدند و در صورتی که از آنان حمایت بیشتری صورت می‌گرفت مسلما ما امروز در وضعیت به مراتب بهتری قرار داشتیم.امروز بایستی هرچه بیشتر به زیرساخت‌های گردشگری کشور توجه کنیم تا بتوانیم در زمینه‌هایی مثل هتل‌سازی، راه‌سازی و نهایتا راهنمایان گردشگری شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

فروزان‌فر گفت:در این راستا فراکسیون گردشگری مجلس باید بیشتر فعال باشد و به خصوص به بخش راهنمایان گردشگری نیز توجه ویژه داشته باشند چون معمولا این بخش کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و کمتر دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال 2017 راهنمایان گردشگری سراسر دنیا به ایران خواهند آمد و این اتفاق بزرگی است که به همت راهنمایان گردشگری ایران در اجلاس پراگ روی داد و فرصتی است که باید از آن به بهترین نحو ممکن برای معرفی فرهنگ و تمدن خود استفاده کنیم.

فروزان‌مهر همچنین از راهنمایان گردشگری خراسان رضوی که چهار ماه به صورت خالصانه و بدون هیچ چشم‌داشتی برای برگزاری این همایش در مشهد تلاش کردند نیز تقدیر و تشکر به عمل آورد.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1