اخبار پیشنهادی


جمعه 93/12/01 | ساعت: 10:51 | کد خبر: 5783 | بازدید: 451718 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

کارشناس امور گردشگری صربستان با اشاره به تمدن چندین هزار ساله و تاریخ و فرهنگ غنی ایران گفت: صنعت گردشگری ایران از ظرفیت و امکانات بسیار گسترده ای برخوردار است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، نیکولا آندریچ روز پنجشنبه در مراسم گشایش سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری بلگراد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در صربستان به جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری ایران اشاره کرد و گفت: بنا به آمارهای سازمان جهانی گردشگری، ایران به لحاظ جاذبه های باستانی و تاریخی رتبه دهم و به لحاظ جاذبه های طبیعی مقام پنجم را در جهان دارد.

وی امنیت را در کنار مراکز بزرگ تاریخی و باستانی برای گردشگران خارجی بسیار مهم دانست و گفت: بر اساس اطلاعاتی که از گفت و گو با دوستانم که به ایران سفر کرده اند دارم می توانم بگویم که ایران یکی از امن ترین کشورهای منطقه و جهان است.

وی همچنین صنعت جهانگردی را یکی از شاخه های مهم اقتصادی دانست که از این طریق سالانه بیش از صد میلیارد یورو در جهان به گردش در می آید.

آندریچ که مسئول نمایشگاه بین المللی جهانگردی نمایشگاه بلگراد است، حضور دومین بار ایران در نمایشگاه گردشکری بلگراد را زمینه ای برای گسترش آشنایی و همکاری بیشتر بین آژانس های مسافرتی ایرانی با آژانس های گردشگری صربستان و دیگر کشورهای بالکان و جنوب شرقی اروپا دانست.

وی با اشاره به امکانات گسترده و بالای گردشگری در ایران و مراکز متعدد تاریخی، فرهنگی و گرشگری آن افزود: ایران یک مقصد بسیار خوب برای گردشگران منطقه جنوب شرقی اروپا به شمار می رود و ما در طی نمایشگاه گردشگری بلگراد ضمن اینکه تلاش خواهیم کرد که با امکانات گردشگری ایران آشنا شویم، از این فرصت نیز استفاده و مانند سال گذشته امکانات گردشگری صربستان را به ایرانیان معرفی می کنیم.

وی همچنین با اشاره به توانایی های بالای گرشگری صربستان و کشورهای جنوب شرقی اروپا تصریح کرد که مطمئنا این منطقه با توجه به سنت و فرهنگ های نزدیک به ایران می تواند یک مقصد گردشگری خوب برای گردشگران ایرانی باشد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه جهانگردی بلگراد بزرگترین نمایشگاه جهانگردی در منطقه و در زمره ده نمایشگاه جهانگردی در اروپا است، تاکید کرد: هدف ما این است که در آینده بسیار نزدیک در بین 5 نمایشگاه بزرگ اروپا پس از لندن، برلین، مادرید و مسکو قرار بگیریم.

در سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد که از 30 بهمن لغایت سوم اسفند امسال برگزار می شود بیش از هزار و صد سازمان و موسسه گردشگری از داخل کشور و بیش از سیصد و پنجاه سازمان و شرکت گردشگری از 55 کشور خارجی از جمله ایران، مراکز و امکانات گردشگری، جهانگردی و تاریخی خود را به معرض نمایش می گذارند.

نمایشگاه جهانگردی بلگراد از سال 2003 میلادی عضو انجمن گردشگری نمایشگاه های اروپا و همچنین عضو انجمن نمایشگاه های بین المللی تجارت جهانگردی است.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1