اخبار پیشنهادی


شنبه 93/12/23 | ساعت: 10:12 | کد خبر: 5844 | بازدید: 451613 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مقدمات پذیرایی از 280 هزار مسافر نوروزی در شهر فرهنگی و تاریخی اصفهان در شبانه روز فراهم شده است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،فریدون الهیاری در حاشیه بازدید از سرا موزه رهگشای بادرود، ظرفیت پذیرش در اماکن اقامتی دارای مجوز را 12 هزار نفر دانست و اظهار کرد: با شناسایی اقامتگاه‌های بوم‌گردی این رقم اینک به 16 هزار نفر افزایش یافته که رشد 30 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان افزود: در نوروز 94 در حوزه جاده‌ها و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای نیز امکانات مناسبی در زمینه تامین ارزاق و سوخت با هماهنگی ستاد خدمات سفر برای مسافران نوروزی پیش بینی شده است.

الهیاری ادامه داد: منطقه بادرود نطنز با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالایی که در زمینه بناها، آثار تاریخی و میراث ناملموسی که دارد، باید پایگاه ملی در این منطقه راه اندازی شود.

وی در خصوص محوطه باستانی بادرود با قدمت پنج هزار سال قبل از اسلام که اخیرا توسط کاوشگران و کارشناسان باستان‌شناسی این اداره کل مورد بازبینی و کاوش قرار گرفته است، گفت: این شهر از لحاظ تاریخی دارای پیشینه بسیار غنی است، اما متاسفانه آن گونه که باید شناخته شده نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان شناسایی محوطه باستانی پنج هزار ساله بادرود را از اتفاقات بسیار بزرگ و گام مهم تاریخی در فلات مرکزی ایران دانست و افزود: میراث فرهنگی استان وظیفه دارد در سال 94 فصل جدیدی در کاوش‌های باستان شناسی و همچنین اعتبارات ویژه برای این مجموعه ارزشمند در نظر بگیرد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1