اخبار پیشنهادی


دوشنبه 94/04/22 | ساعت: 07:31 | کد خبر: 5933 | بازدید: 451669 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

ستاد های اجرایی خدمات سفر استان ها و شهرستان های مختلف کشور با تدارک برنامه های فرهنگی، رفاهی و آماده سازی مکانهایی برای اسکان، آمادگی پذیرش مسافران و گردشگران تابستانی متناسب با ظرفیت استان را دارند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،در آستانه پایان ماه مبارک رمضان و نزدیکی حلول ماه شوال و عید سعید فطر، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم خداجوی ایران اسلامی، با صدور اطلاعیه شماره 2 توصیه هایی به هموطنان کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به اینکه هموطنان در تدارک سفر برای تعطیلات عید سعید فطر هستند لذا توصیه می شود زمان رفت و برگشت خود را به گونه ای مدیریت کنند تا با ترافیک های ایام اوج سفر مواجه نشوند و در صورت امکان، سفر رفت خود را قبل از شروع تعطیلات ویا سفر بازگشت خود را به روزهای بعد از تعطیلات موکول کنند.

این اطلاعیه می افزاید لازم به ذکر است ستاد های اجرایی خدمات سفر استان ها و شهرستان های مختلف کشور با تدارک برنامه های فرهنگی، رفاهی وآماده سازی مکان هایی برای اسکان، آمادگی پذیرش مسافران و گردشگران تابستانی متناسب با ظرفیت استان را دارند، لذا از هموطنان عزیز تقاضا می شود، در مقصد با کسب اطلاع از محل برگزاری رویدادهای فرهنگی و جشنواره هایی که در سطح استان برگزار می گردد و همچنین و با شناسایی مکانهایی که برای اسکان موقت مسافران در نظر گرفته شده است از این خدمات استفاده کند.

دراین اطلاعیه آمده است به مسافران و گردشگران توصیه می شود از جاذبه های گردشگری طول مسیر سفر خود بازدید کنند و گردش را صرفا به شهر مقصد موکول نکنند، لازم به ذکر است شهر ها و روستاهای کوچک بین مسیر سفر دارای جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و سوغات مناسبی است که می تواند خاطره خوبی از مسیر سفر را برای هموطنان فراهم کند. هموطنان می توانند برای کسب اینگونه اطلاعات با سامانه 09629 تماس بگیرند.

این ستاد از هموطنان خواست به موضوع حفظ محیط زیست و حفاظت از میراث فرهنگی و آثار باستانی کشور در بازدید از اینگونه مناطق توجه جدی معمول دارند.

این اطلاعیه می افزاید مسافران، گردشگران و زائران می توانند برای کسب اطلاعات راه ها و وضعیت تردد در مسیر سفر با شماره 141و برای آگاهی از وضعیت آب هوای شهر مقصد و مسیر سفر با شماره 134 و برای اعلام حوادث و تصادفات و سایر خدمات انتظامی با شماره های 110 و 120 تماس حاصل کنند.

ضمنا سامانه 09629 آماده ارایه اطلاعات گردشگری و همچنین دریافت نظرات، پیشنهادات و رسیدگی به شکایات هموطنان از خدمات سفر و گردشگری است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1