اخبار پیشنهادی
- منبت ملایر بازار جهانی را از دست رقبا خارج کند
- در توسعه گردشگری، از ارزشهای اعتقادیمان کوتاه نمیآییم
- عارف: از فرصت ثبت جهانی یزد برای گسترش اهداف صلح طلبانه نظام استفاده شود
- موافقت مجلس با یک فوریت طرح حمایت از مرمت بافت های تاریخی
- نیامدهام که دوباره چرخ را اختراع کنم
- بلوچستان از منطقه قرمز گردشگری خارج شد
- بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی نقش مهمی در اشتغالزایی دارد
- آمار گردشگران خارجی در ۳ ماه اول ۹۶
- رزرو هتلهای دنیا با پرداخت از شبکه شتاب با «پین تا پین»
- بررسی اولویت ثبت جهانی میراث فرهنگی ایران در سال ۲۰۱۹
- خلاء قانونی در برخورد با مجرمان میراث فرهنگی وجود ندارد
- محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی شد
- مونسان انتخاب اصلح برای ریاست میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری است
- برای کمک به گردشگری از تعامل با وزرا بهره می گیرم
- انتقال پیام دینی و فرهنگی با هنر طراحی و ساخت زیورآلات اسلامی
- تاریخ شفاهی کاخ گلستان رونمایی می شود
- ناگفتههای معاون سابق رئیسجمهور از یک سازمان پر رفتو آمد
- رییس سازمان میراث فرهنگی: ماموریتم احیای گردشگری برای توسعه ملی است
- مجلس آماده همکاری با سازمان میراث فرهنگی است
- مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان میراث فرهنگی برگزار شد
- کشف آثار جدید در تپه " چیغاب"دهلران
- افزایش 7 خودوری جدید به تاکسی گردشگری یزد در هفته دولت
- میراث فرهنگی دچار بحران متخصص مرمت است
- افتتاح رسمی «تبریز ۲۰۱۸» در ۱۰ دی
- مالک خانه ثابت پاسال برای حفظ بنا تعهد کتبی داده است
- توضیحات «احمدیپور» درباره تکالیف اولویتدار سال ۹۶
- تکمیل طرح جامع گردشگری در ۶ ماه اول سال
- افزایش ستاره هتل ها به استفاده آنها از صنایع دستی در تجهیزات بستگی دارد
- «ربنا» ی شجریان ثبت میراث ملی شد
- با همت معاون رییس جمهوری «ربنا» ثبت ملی شد
مقالات تخصصی
مقالات تخصصی
- گردشگری نقطه مهمی در معرفی جمهوری اسلامی است
- ایران امروز به عنوان یکی از قطبهای نوظهور گردشگری جهان مطرح است
- اهدای 16 قلم اموال منقول تاریخی به موزه باستانشناسی ابهر
- چاپ پارچه و چاپهاى سنتى و دستى
- شوش، مهد سفالگری
- پیشینه سفالگری در ایران
- پیشینه سفالگری
- تعریف سفالگری+تصاویر
- نمدمالی + تصاویر
- معرفی برخی رشته های صنایع دستی
جمعه 94/09/27 |
ساعت: 06:34 |
کد خبر: 6046 |
بازدید: 451426 |
سرویس: گردشگری | ©
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تدوین «شیوه نامه ارائه خدمات بیمه ای به گردشگران» و ابلاغ آن به 31 استان کشور با هدف تامین حقوق گردشگران خبر داد.
به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، مرتضی رحمانی موحد گفت: با توجه به ضرورت حفظ و رعایت حقوق گردشگران و لزوم اتخاذ تدابیر موثر برای حفظ و تامین ایمنی، سلامتی و همچنین آرامش و آسایش خاطر آنان در طول سفر، «شیوه نامه ارائه خدمات بیمه ای به گردشگران» که در 26 آبان ماه سال جاری تدوین و به تایید ریاست این سازمان رسیده بود، به استان های سراسر کشور ابلاغ شد.
وی با اشاره به مبنای قانونی این شیوه نامه اظهار کرد: این اقدام به استناد ماده 30 آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی مصوب سال 1380 و در راستای اجرایی شدن ماده هفت آیین نامه شماره 81 مصوب شورای عالی بیمه به تاریخ سال 1391 و در چارچوب مفاد قانون بیمه انجام گرفته است.
معاون گردشگری افزود: در شیوه نامه ارائه خدمات بیمه ای به گردشگران، علاوه بر تشریح و ارائه تعاریف مربوط به بیمه گر، بیمه گذار و کمیسیون فنی، انواع بیمه در قالب بیمه نامه های اجباری و تکلیفی و بیمه های اختیاری ارائه می شود.
وی تصریح کرد: بر این اساس، بیمه های اجباری و تکلیفی به آن دسته از بیمه هایی گفته می شود که شرکت، دفتر خدمات سیاحتی و گردشگری مکلف است به هنگام تنظیم برنامه سفر به عنوان بخشی از اجزای اصلی بسته های سفر، پیش بینی های لازم را برای پوشش هزینه گردشگران داخلی و خروجی به عمل آورد.
رحمانی موحد خاطر نشان کرد: پیش بینی های مورد نظر مشمول هزینه های جانی ناشی از سفر همانند نقص عضو، دیه فوت، از کارافتادگی دائم و هزینه های پزشکی (بستری) در اثر فعالیت مربوط به تور، لغو سفر به دلیل نبود صدور روادید توسط وزارتخانه های خارجی، لغو شدن سفر به دلیل به حدنصاب نرسیدن تور، لغو شدن پرواز، عدم انجام سفر به دلیل لغو شدن محل اقامت و نیز مفقود شدن بار همراه گردشگر می شود.
این مقام مسئول همچنین در تشریح بیمه های اختیاری مبتنی بر شیوه نامه ابلاغی گفت: در این نوع از بیمه، شرکت یا دفتر خدمات سیاحتی و گردشگری موظف است علاوه بر انجام پوشش بیمه اجباری گردشگران، اطلاع رسانی و هماهنگی های لازم را در خصوص انتخاب یا عدم انتخاب آگاهانه پوشش های بیمه اختیاری شامل موارد تعیین شده از سوی گردشگران به عمل آورد.
وی تصریح کرد: پرداخت هزینه های مربوط به مواردی همچون فوریت های دندان پزشکی، تاخیر در ارسال بار و چمدان گردشگر، انتقال به نزدیک ترین مرکز درمانی و سرقت یا مفقود شدن مدارک مسافرتی گردشگر مشمول بیمه اختیاری گردشگران می شود.
رحمانی موحد یادآور شد: بر این اساس شرکت ها و دفاتر خدمات سیاحتی و گردشگری در انتخاب شرکت های بیمه گر مختار هستند و می توانند طبق ضوابط و مقررات نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه دارای مجوز رسمی از بیمه مرکزی اقدام کنند.
این مقام مسئول همچنین از سایر الزامات تعریف شده در بندهای شیوه نامه ارائه خدمات بیمه ای به گردشگران اظهار کرد: تمام دفاتر خدمات مسافرتی باید در زمان انعقاد تور نسبت به بیمه کردن مسافران داخلی و خروجی اقدام نمایند و نیز مکلف هستند فهرست بیمه های اجباری و اختیاری سفر را در سایت و مراجعات حضوری به گردشگران ارائه کنند؛ این در حالی است که پوشش بیمه های اختیاری فقط در صورت قبول و موافقت های کتبی گردشگر تامین خواهد شد.
وی با اشاره به مبنای قانونی این شیوه نامه اظهار کرد: این اقدام به استناد ماده 30 آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی مصوب سال 1380 و در راستای اجرایی شدن ماده هفت آیین نامه شماره 81 مصوب شورای عالی بیمه به تاریخ سال 1391 و در چارچوب مفاد قانون بیمه انجام گرفته است.
معاون گردشگری افزود: در شیوه نامه ارائه خدمات بیمه ای به گردشگران، علاوه بر تشریح و ارائه تعاریف مربوط به بیمه گر، بیمه گذار و کمیسیون فنی، انواع بیمه در قالب بیمه نامه های اجباری و تکلیفی و بیمه های اختیاری ارائه می شود.
وی تصریح کرد: بر این اساس، بیمه های اجباری و تکلیفی به آن دسته از بیمه هایی گفته می شود که شرکت، دفتر خدمات سیاحتی و گردشگری مکلف است به هنگام تنظیم برنامه سفر به عنوان بخشی از اجزای اصلی بسته های سفر، پیش بینی های لازم را برای پوشش هزینه گردشگران داخلی و خروجی به عمل آورد.
رحمانی موحد خاطر نشان کرد: پیش بینی های مورد نظر مشمول هزینه های جانی ناشی از سفر همانند نقص عضو، دیه فوت، از کارافتادگی دائم و هزینه های پزشکی (بستری) در اثر فعالیت مربوط به تور، لغو سفر به دلیل نبود صدور روادید توسط وزارتخانه های خارجی، لغو شدن سفر به دلیل به حدنصاب نرسیدن تور، لغو شدن پرواز، عدم انجام سفر به دلیل لغو شدن محل اقامت و نیز مفقود شدن بار همراه گردشگر می شود.
این مقام مسئول همچنین در تشریح بیمه های اختیاری مبتنی بر شیوه نامه ابلاغی گفت: در این نوع از بیمه، شرکت یا دفتر خدمات سیاحتی و گردشگری موظف است علاوه بر انجام پوشش بیمه اجباری گردشگران، اطلاع رسانی و هماهنگی های لازم را در خصوص انتخاب یا عدم انتخاب آگاهانه پوشش های بیمه اختیاری شامل موارد تعیین شده از سوی گردشگران به عمل آورد.
وی تصریح کرد: پرداخت هزینه های مربوط به مواردی همچون فوریت های دندان پزشکی، تاخیر در ارسال بار و چمدان گردشگر، انتقال به نزدیک ترین مرکز درمانی و سرقت یا مفقود شدن مدارک مسافرتی گردشگر مشمول بیمه اختیاری گردشگران می شود.
رحمانی موحد یادآور شد: بر این اساس شرکت ها و دفاتر خدمات سیاحتی و گردشگری در انتخاب شرکت های بیمه گر مختار هستند و می توانند طبق ضوابط و مقررات نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه دارای مجوز رسمی از بیمه مرکزی اقدام کنند.
این مقام مسئول همچنین از سایر الزامات تعریف شده در بندهای شیوه نامه ارائه خدمات بیمه ای به گردشگران اظهار کرد: تمام دفاتر خدمات مسافرتی باید در زمان انعقاد تور نسبت به بیمه کردن مسافران داخلی و خروجی اقدام نمایند و نیز مکلف هستند فهرست بیمه های اجباری و اختیاری سفر را در سایت و مراجعات حضوری به گردشگران ارائه کنند؛ این در حالی است که پوشش بیمه های اختیاری فقط در صورت قبول و موافقت های کتبی گردشگر تامین خواهد شد.
----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی: گروه تکاپو