اخبار پیشنهادی


شنبه 93/04/14 | ساعت: 04:08 | کد خبر: 5221 | بازدید: 452343 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

تفاهم‌نامه همکاری شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به امضاء رسید.

به گزارش میراث ما؛ این تفاهم‌نامه به امضای محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی رسید.

تفاهم‌نامه شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی و معاونت صنایع دستی در راستای همکاری مشترک و به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود علمی و کاربردی آنها با رعایت قوانین و مقررات منعقد شد.

هدف از این تفاهم‌نامه ایجاد زمینه همکاری متقابل بین شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی و معاونت صنایع دستی در راستای وظایف اساسنامه‌ای و در زمینه‌های مطالعاتی، کاربردی، ظرفیت‌سازی، ابزارسازی در راستای حفظ، احیاء و ترویج صنایع‌دستی و آموزش و کارآفرینی با در نظر گرفتن تمامی منابع و امکانات اعم از اقتصادی، فنی، اطلاعات، تجربه و تخصص نیروی انسانی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری(بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در تمامی شهرهای کشور) است.

همکاری و مشارکت در زمینه انجام تمامی اقدامات نرم‌افزاری مرتبط با حفاظت و احیاء فرهنگ‌های بومی و صنایع‌دستی در راستای اهداف بازآفیرنی شهری از قبیل انجام پژوهش‌های کاربردی، برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی، ترجمه و انتشار کتب و نشریات تخصصی،برنامه‌ریزی برای تقویت نقش بخش خصوصی، عمومی، تشکل‌های تخصصی، نهادهای مردمی و سایر مجامع حرفه‌ای در امر حفاظت و ارتقاء صنایع دستی بومی و محلی به ویژه در محدوده‌ها و محلات هدف بهسازی و نوسازی از جمله مهمترین اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.

گفتنی است به منظور پیشبرد اجرای مفاد این تفاهم‌نامه، کمیته‌ای با عنوان کمیته مشترک هماهنگی، متشکل از نمایندگان شرکت مادر تخصصی و معاونت صنایع دستی تشکیل می‌شود که این کمیته در زمینه فعالسازی، نظارت و پیگیری مفاد این تفاهم‌نامه اقدام می‌کند.

همچنین مدت این تفاهم‌نامه از تاریخ امضاء 3 سال است که تمدید، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد آن با توافق نمایندگان طرفین امکانپذیر خواهد بود.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1