اخبار پیشنهادی


یکشنبه 93/05/26 | ساعت: 09:29 | کد خبر: 5322 | بازدید: 452315 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: صنایع دستی به عنوان صنایع سبز، پاک و دارای ارزش افزوده می تواند با حل مساله بیکاری به درآمدزایی در کشور کمک کند.

به گزارش میراث ما؛ بهمن نامور مطلق در نشست تخصصی بازنگری رشته های صنایع دستی و صدور مجوزهای سه گانه که با حضور کارشناسان سراسر کشور برگزار شد با تاکید بر ضرورت ارتباط موثر و دوسویه میان ادارات معاونت صنایع دستی و بدنه کارشناسی در واحدهای ستادی و استانی افزود: اگر در حوزه صنایع دستی اقدامی انجام می شود باید با تاکید بر بدنه کارشناسی این حوزه در استانها و تعامل دو جانبه باشد .

وی همچنین با تاکید بر اهمیت تمرکز زدایی در بخش صنایع دستی بیان کرد: در صورتی که برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم صنایع دستی به جایگاه واقعی خود دست پیدا می کند.

نامور مطلق جایگزینی صنایع دستی را یکی از راه حلهای رفع بحران موجود در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی صحیح و کمک در این خصوص باعث می شود دوران بحران با آسیبهای کمتری سپری شود.

وی با بیان اینکه باید برنامه ریزی جدی برای حل بحران آب و مسائل زیست محیطی و کشاورزی داشته باشیم گفت: صنایع دستی به عنوان صنایع سبز، پاک و دارای ارزش افزوده هم می تواند معضل بیکاری را برطرف کند و هم درآمدزایی داشته باشد و در صورتی که زنجیره درستی برای آن تعریف شود درخواستهای زیادی برای ورود به صنایع دستی خواهیم داشت که می تواند در آینده کشور نقش موثر ایفا کند.

نامور تاکید کرد: باید با انجام پالایشهای لازم جمعیت آرایش یافته خود را گسترش دهیم و از آمارو ارقام بیهوده دوری کنیم.

بر اساس این گزارش نشست تخصصی بازنگری رشته های صنایع دستی و صدور مجوزهای سه گانه امروز و فردا 26و 27مرداد در سازمان میراث فرهنگی در حال برگزاری است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1