اخبار پیشنهادی


جمعه 92/06/29 | ساعت: 02:10 | کد خبر: 2304 | بازدید: 452001 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم از پیشرفت بیش از 30 درصدی ساخت موزه‌ی «انقلاب اسلامی» در این استان خبر داد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، عمار کاووسی با اشاره به پیگیری ساخت و تجهیز این موزه از سه کانال متفاوت، اظهار کرد: در بحث طرح محتوایی موزه‌ی انقلاب اسلامی، تهیه‌ی طرح در مرحله‌ی تصویب نهایی است و اکنون این طرح که شامل حفاظت از اموال و تجهیز موزه است، برای کنترل و تصویب نهایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دست بررسی است.

وی معماری و طراحی داخلی موزه را که انجام شده و به تصویب نهایی رسیده است، مرحله‌ی دوم برای ایجاد این موزه در استان قم دانست و ادامه داد:‌ در مرحله‌ی سوم ایجاد موزه‌ی «انقلاب اسلامی» بحث اجرا در دست بررسی است.

او با اشاره به لزوم اختصاص 5 / 1 میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری از این موزه به‌شکل کامل، اظهار کرد: این موزه در سه طبقه روی زمین و طبقه‌ی زیرزمین باید ساخته شود، چون در حریم درجه‌ی یک بیت امام خمینی (ره) قرار دارد و حداکثر ارتفاع مجاز برای آن 5 / 4 متر است.

وی با اشاره به مسائل امنیتی که برای ساخت این موزه با توجه به قرار گرفتن آن در حریم بیت امام (ره) وجود دارد، بیان کرد: به‌دلیل کمبود اعتبار، پیشرفت فیزیکی موزه به‌کندی صورت می‌گیرد.

کاووسی با اشاره به کشف یک قنات قدیمی در محل ساخت موزه‌ی «انقلاب اسلامی» گفت: با کشف این قنات، پروژه برای مدتی متوقف شد، چون احتمال ریزش کانال‌های قدیمی وجود دارد. از سوی دیگر، با تعدادی فاضلاب قدیمی مواجه شدیم که آن‌ها نیز باعث کندی ساخت این موزه شدند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم با بیان این‌که موزه‌ی یادشده در قلب شهر قم قرار دارد، افزود: به همین دلیل، ساخت موزه در مواقع خاص و روزهای تعطیل انجام نمی‌شود، چون در آن زمان‌ها، با افزایش زیاد تعداد بازدیدکنندگان مواجه هستیم.

کاووسی درباره‌ی محتوای موزه‌ی «انقلاب اسلامی» نیز توضیح داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، برپایی حدود 100 نمایشگاه موقت در طرح محتوای موزه، پیش‌بینی شده است که مطالعات آن باید انجام شود. همچنین در این طرح محتوایی، یک موزه‌ی دائمی نیز پیش‌بینی شده که در حال شناسایی و تهیه‌ی آثار برای نمایش در آن هستیم.

او در پایان تأکید کرد: اگر اعتبار مورد نیاز برای ساخت کامل موزه اختصاص یابد، در مدتی حدود هشت‌ماه می‌توانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1