اخبار پیشنهادی


جمعه 93/12/01 | ساعت: 09:34 | کد خبر: 5779 | بازدید: 453048 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس اولین همایش تخصصی تحلیلی بر صنایع دستی فارس روز چهارشنبه مورخ 29/11/93 برگزار شد .

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، بنا بر این گزارش مسئول حوزه آموزشی صنایع دستی فارس از نبود نوآوری و خلاقیت در هنرهای سنتی این استان انتقاد کرد و گفت : متاسفانه هنرمندان حاضر نیستند یک دهم یا یک بیستم از درآمد فروش محصولات و تولیدات خود را صرف بسته بندی کنند . 

ارژنگ ربیعی در این همایش در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس با بیان این که بسیاری از هنرمندان با بی توجهی به نیاز بازار و سلیقه مخاطب حتی بدون در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی جامعه به تولیدات محصولات صنایع دستی اقدام می کنند ، گفت : متاسفانه چنین محصولاتی که با نگاه صرف هنرمند ساخته می شود فروش ندارند ، در حالی که برخی از این افراد علت عدم اصلی پیشرفت و بی رمقی صنایع دستی را سازمان میراث فرهنگی می دانند .

او در ادامه به استفاده از مواد مرغوب برای تهیه و ساخت هنرهای سنتی و صنایع دستی تاکید کرد و افزود : شاید مناسب ترین راه برای جلب رضایت مصرف کننده استاندارد سازی در مواد اولیه محصولات باشد ، چرا که نمی توان برای خلاقیت هنرمندان چارچوب و یا استاندارد تعریف کرد . 

وی ادامه داد : استاندارد سازی مواد اولیه باید در اولویت قرار گیرد هرچند که نو آوری و استفاده از طرح های جدید با حفظ اصالت ها نیز تاثیر بسزایی در فروش محصولات خواهد داشت . 

ربیعی در ادامه افزود : صنایع دستی به تنهایی قادر نیست جایگاه اصلی خود را در بازار به دست آورد و همگان با پیشرفت و توسعه علوم و فنون به ویژه در حوزه های بازاریابی و تبلیغات ، بسته بندی و استاندارد سازی و شیوه های نوین تولید نیاز به همفکری و همکاری کارشناسان با هنرمندان این حوزه دارد . 

وی اضافه کرد : متاسفانه به مباحث صنایع دستی به صورت علمی و تحلیلی کمتر پرداخته شده است و جا دارد با برگزاری چنین نشست های تخصصی به این مباحث توجه بیشتر شود . 

ربیعی در ادامه به ویژگی های هنرهای سنتی و صنایع دستی اشاره کرد و به وچه تمایز و تشابه این دو مقوله پرداخت .


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1