اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/04/31 | ساعت: 09:18 | کد خبر: 5254 | بازدید: 452037 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

خلیل رضائیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در جلسه کارگروه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس که با حضور مدیران عضو کارگروه در مجموعه گردشگری سرزمین سبز صدرا برگزار شد در دستور کار نخست جلسه پیرامون سفرهای تابستانی گفت : در مبحث سفر باید با فعال کردن بخش خصوصی و واگذار کردن برخی امور از نقش دولت سالاری کاسته شود و دولت بیش تر نقش حاکمیتی خود را اعمال کند.

به گزارش میراث ما؛ رئیس کارگروه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت : با توجه به شروع سفرهای تابستانی باید جلسات هماهنگی در فرمانداری شیراز و شهرستان ها برگزار تا با هماهنگی های بین دستگاه ها شاهد خدمات رسانی مطلوبی به مسافران تابستانی باشیم .

وی با اشاره به افزایش آمار تصادفات منجر به فوت در سال 92 بر ضرورت اطلا ع رسانی مناسب و اعمال مدیریت صحیح توسط راهنمایی و رانندگی ، اورژانس ، اداره حمل و نقل و راه شهرسازی تأکید کرد.

رضائیان با اشاره به افزایش ورود گردشگران به استان از اوسط شهریورماه تا آذر ماه گفت : ظرفیت هتل ها و مراکز اقامتی در این مدت زمان تکمیل می باشد که دستگا ها و نهادها ضرورت دارد باهماهنگی های قبلی از برگزاری هرگونه همایش و یا سیمنار دراین زمان از سال خودداری و برگزاری این گونه برنامه ها را به زمان های کم مسافر موکول کنند .

معاون عمرانی استاندار با اشاره به مشکلاتی که اخیراً در تعداد پرواز ها مشاهده شد گفت : فارسی ها باید همت کنند و شرکتی هواپیمایی راه اندازی نمایند.

وی در این رابطه از هماهنگی های انجام گرفته با دو شرکت ماهان و ایران ایر به منظور افزایش پرواز ها در شیراز خبرداد و گفت : از عید سعید فطر 3 تا 5 پرواز از این دو شرکت درشیراز انجام می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگر ی فارس نیز درادامه  با اشاره به دستور کار دوم جلسه پیرامون جاده  ولایت در فارس گفت : جاده ولایت یا همان مسیر عبور کاوران حضرت امام رضا (ع)از مدینه تا مرو که بخش مهمی از این مسیر نیز در استان فارس و بویژه شهرستان اقلید انجام گرفته به  تشریح مطالعات انجام  گرفته پیرامون این مسیر پرداخت و گفت : با توجه به اهمیت جاده ولایت در ایران و مسیر عبور کاروان حضرت امام رضا (ع) تا کنون 8 سمینار تخصصی در شهر مقدس مشهد درخصوص اهمیت این مسیر برگزار شده که در استان فار س  نیز ضرورت دارد به این مهم توجه خاص شود که در مطالعات انجام شده و عموم منابع تاریخی به قدمگاه سده در شهرستان اقلید و مسجد امیر المومنین در این منطقه اشاره شده است که با توجه به اینکه مسیر گردشگری تنگ براق ، سد ملاصدرا ، چشمه و قدمگاه سده و دیگر جاذبه های منحصر بفرد طبیعی در این منطقه ،یک مسیرگردشگری طبیعی ، مذهبی بسیار مناسب را بوجود آورده این منطقه از جایگاه ویژه ای برخوردار  است و منطقه سده به عنوان منطقه نمونه گردشگری شناسایی و مطا لعات امکان سنجی آن انجام شده و منطقه ای بکر برای سرمایه گذاری در این بخش می باشد.

در ادامه عشایری مدیرکل  راه و شهرسازی استان فارس  نیزبه احداث شبکه ریلی و همچنین بزرگراه طریق الرضا که بخشی از آن از این مسیر در شهرستان اقلید عبور می کند اشاره و مطالعه محور جاده و لایت توسط یک مشاور را مهم ارزیابی کرد .

بررسی ظرفیت های برخی از سدهای فارس از جمله سد درود زن و سد سلمان در 25 کیلومتری شهرستان قیروکارزین در حوزه گردشگری و آزاد سازی حریم عمارت زندیه دیوان خانه در شیرازبا تخریب ساختمان مخابرات ،نیز دیگر دستورکار های این جلسه بود که مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1