اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 93/05/01 | ساعت: 01:38 | کد خبر: 5261 | بازدید: 452541 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان ویژه تابستان به ریاست معاون عمرانی استاندار در سالن شهید شهریاری استانداری زنجان و با حضور اعضای ستاد برگزار شد.

به گزارش میراث ما؛ معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: مهم‌ترین موضوع مورد بحث در خدمات سفر، کاهش حوادث رانندگی است و با توجه به اینکه نقاط حادثه‌خیز در استان قبلاً مشخص شده بود، در این زمینه موضوع اصلی هندسه راه در این مناطق شاخص است تا فعالیت‌های شاخصی که در کوتاه‌مدت سبب ایمن شدن راه‌ها می‌شود، مشخص شود.

جواد رحمتی با بیان اینکه:به ازای هر دو ساعت رانندگی باید 15 دقیقه استراحت کرد، افزود: باید در حاشیه راه ها توقفگاههای جذابی ایجاد  کرد که منجر به توقف اغلب رانندگان و رفع خستگی آنان  شود.

وی اشاره کرد: این امر باعث رفع خستگی رانندگان، افزایش هوشیاری آنان وکاهش تصادفات جاده ای را در پی خواهد داشت، ادامه داد: این جاذبه ها می تواند با احداث فروشگاه های مواد غذایی و خوراکی، صنایع دستی و سرویس های بهداشتی در حاشیه راه های ارتباطی فرصت و زمینه لازم را فراهم کند.

معاون عمرانی استاندار زنجان، همچنین بر لزوم توسعه ایستگاههای آتش نشانی و تامین خودروهای مورد نیاز در مناطق فاقد این امکانات برای مهار آتش سوزی های احتمالی در نقاط مختلف استان تاکیدکرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان نیز در این جلسه گفت: پس از ماه مبارک رمضان موج جدید سفرهای تابستانی آغاز خواهد شد. 

یحیی رحمتی افزود: در سه ماهه اول امسال میزان گردشگران ورودی به سایت‌های گردشگری استان 22 درصد افزایش یافته است.

وی اشاره کرد: این در حالی است که میزان افزایش تورهای ورودی به استان زنجان 45 درصد بوده که نشان می‌دهد به دلیل کاهش هزینه‌ ها نسبت به سفرهای انفرادی، سفرهای جمعی ترجیح داده می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان اعلام کرد: میزان ورود گردشگر خارجی به استان نیز 180 درصد افزایش یافته است که دلیل عمده آن آرامش موجود در سیاست‌های خارجی است و میزان ورود گردشگران اروپایی نیز تایید کننده آن است که قطعاً با در نظر گرفتن آمار سفرهای تابستان افزایش 20 درصدی گردشگر را به استان خواهیم داشت.

رحمتی با بیان اینکه موج جدید سفرها آغاز خواهد شد تاکید کرد باید برای پذیرایی از گردشگران به استان آماده باشیم. از این جهت انتظار می رود تمامی دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر، طرح ها و برنامه های جدیدی غیر از وظایف سازمانی ارایه کنند.

در خاتمه احکام معاونین ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان  از سوی استاندار به هر یک از معاونین مربوطه ستاد خدمات هماهنگی سفرتابستان اهدا گردید.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1