اخبار پیشنهادی


شنبه 93/05/04 | ساعت: 07:06 | کد خبر: 5267 | بازدید: 452159 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

نخستین جشنواره افطارانه شب گدشته در باغ نظری همدان برگزار شد . این جشنواره با برپایی بیش از 10 غرفه همزمان با 27 ماه مبارک رمضان فرصتی فراهم کرد برای به نمایش گذاشته شدن فرهنگ و آداب و رسوم سفره‌های افطاری همدانیها

به گزارش میراث ما؛ مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان در اين زمينه گفت: این جشنواره با دو هدف احیای گسترانده شدن سفره های سنتی و کار آفرینی برای بانوان بر پا شد .

ریحان سروش‌مقدم اظهار کرد: معرفی آداب و فرهنگ این دیار که ریشه در تاریخ غنی همدان دارد، می‌تواند موجب زنده نگه داشتن سنت‌ها برای نسل‌های آینده باشد.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های مناسبتی فرصتی برای جذب گردشگر بیشتر به استان خواهد بود و چه بسا با این مناسبت‌هاست که می‌توان تاریخ، فرهنگ و آداب جامعه محلی را به میهمانان و گردشگران ورودی شناساند.

سروش مقدم خاطرنشان کرد: در این رویداد که با موضوع افطارانه و غذای سنتی برگزار می‌شود، پس از اعلام نام برگزیدگانی که در سفره های خود از غذاها و ظروف سنتی و آداب همدان بهره بیشتری برده بودند توسط هیات داوران میراث فرهنگی استان هدایای نفیسی اهدا خواهد کرد .

وی تاکید کرد این اداره کل به دنبال آن است با توجه به مناسبت های ملی و بین المللی و ظرفیت های موجود در استان اقدام به برگزاری جشنواره هایی برای ایجاد فضاهای شاد ، کار آفرینی و معرفی میراث و تاریخ همدان به همگان کند.

بنابر این گزارش، نام برگزیدگانی که در سفره های خود از غذاها ی متنوع و ظروف سنتی و آداب همدان بهره بیشتری برده بودند در این رویداد ، توسط هیات داوران میراث فرهنگی استان اعلام شد.

فاطمه بادامی نفر اول ، مونا کاظمی نفر دوم و سمیه خلیق نفر سوم به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند .

به برگزیدگان لوح سپاس و هدایای نفیسی از سوی میراث فرهنگی همدان اهدا خواهد شد .



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1