اخبار پیشنهادی


شنبه 93/05/04 | ساعت: 03:33 | کد خبر: 5269 | بازدید: 451925 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

نظر به فرارسیدن فصل تابستان وپایان ماه مبارک رمضان وآغاز سفرهای تابستانه، ستاد اجرایی خدمات سفراستان گلستان، آماده خدمت رسانی به مسافران وگردشگران تابستانه شد.

به گزارش میراث ما؛ دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با اعلام این مطلب گفت: این ستاد با هدف فراهم نمودن تسهیلات لازم و هماهنگی وتعامل بین کلیه سازمان ها ودستگاه های دولتی و غیر دولتی مرتبط با سفر و با ایجاد امنیت، نظم و ایجاد محیطی سالم و رفاه نسبی خدمات شایسته ای را برای مسافران فراهم می آورد.

قربان عباسی درادامه افزود: این ستاد به ریاست استاندار و قائم مقامی معاونت عمرانی ودبیری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در 13ﮐﻤﯿﺘﻪ اﺟﺮاﯾﯽوحضور بالغ بر 50 دستگاه اجرایی و بسیج 20 هزار نفر نیرو تشکیل گردیده است.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای استان گلستان خاطر نشان کرد: طرح تابستانه سفر از اول تیرماه آغاز شده وبا توجه به اوج سفرها پس از ماه مبارک رمضان تا آخرين روز شهريورماه ادامه خواهد داشت و تمامي سازمان‌هاي عضو ستاد دائمي تسهيلات سفر استان موظف به انجام وظايف تعريف شده خود در اين حوزه هستند.

عباسی اذعان داشت: در طرح تابستانه به دليل طول تعطيلات تابستان و پراکندگي مناسب آن، بسياري از مشکلات و فشردگي‌‌هاي ايام نوروز را شاهد نخواهيم بود.

وی همچنین برگزاري جشنواره‌هاي گردشگري، فرهنگي و هنري به ‌صورت بومي و منطقه‌اي درسطح استان را از برنامه‌هاي ستاد‌خدمات سفر برشمرد که در ماه مبارک رمضان شکل آئيني و مذهبي به خود گرفته بود.

وی در ادامه از آمادگی21 هتل با 1500 تخت و18 میهمانپذیر با 680 تخت و همچنین 959 کلاس در 111 مدرسه استان، 500تخت درمنازل استیجاری و14 پانسیون با 1151 تخت وپیش بینی ظرفیت اقامت 3331 نفر در مراکز اقامتی استان خبرداد و اضافه کرد: تاکنون( از 1/4/93 لغایت 3/5/93 ) بیش از50 هزارنفر در سطح استان اقامت داشته اند.

عباسی همچنین آمادگی اقامت روزانه در مراکز اقامتی استان را با احتساب منازل استیجاری ومراکز پیش بینی شده جهت برپایی چادر توسط مسافرین و کمپ های موجود درتفرجگاه های استان را 15000 نفر عنوان کرد.

دبیر این ستاد یادآور شد: 32 پایگاه آمبولانس و 5 پایگاه امداد نجات ساحلی هلال احمر و 12 پایگاه امداد نجات جاده ای هلال احمر در این ایام خدمت رسانی می کنند و همچنین 5 پایگاه اطلاع رسانی گردشگری مسافران را راهنمایی می کنند.

وی از برپایی 2 نمایشگاه صنایع دستی وسوغات در شهرهای گرگان و گنبد خبر داد و افزود: 9 موزه فعال درسطح استان و همچنین محوطه آجری ثبت جهانی قابوس و موزه فرش گنبد کاووس آماده بازدید علاقمندان است.

عباسی ضمن اشاره به برپایی 13 جلسه هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان ، خاطر نشان کرد: 335 دستگاه اتوبوس ،1399 مینی بوس و 420 سواری و درمجموع 70 شرکت حمل ونقل پایانه های استان، آماده خدمت رسانی به مسافرین تابستانه است.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به عضويت وزارتخانه‌ها و نهادهاي عضو ستاد اجرایی خدمات سفر از جمله نيروي انتظامي، حمل و نقل جاده‌اي، هلال‌احمر و ساير بخش‌هاي عضو، پيش‌بيني مي‌شود در تعامل و هم‌انديشي گسترده فرابخشي، تامين نياز گردشگران در ابعاد مختلف مورد رسيدگي قرار گيرد.

عباسی اظهار امیدواری کرد: اين برنامه‌ريزي‌ها جريان خدمات‌رساني به مسافران و گردشگران را تثبيت و نهادينه کرده و موجب ارتقاي رضايتمندي آنان شود.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1