اخبار پیشنهادی


یکشنبه 93/05/12 | ساعت: 11:19 | کد خبر: 5281 | بازدید: 452026 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مسئول فن آوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری فارس از راه اندازی فاز دوم سیستم های QR code (بار کد خوان های معرفی اشیاء موزه ای) در موزه پارس خبرداد.

به گزارش میراث ما؛ هاشم شایق  با بیان اینکه فاز نخست این سیستم اطلاع رسانی همزمان با هفته بزرگداشت میراث فرهنگی سال جاری در موزه پارس رونمایی شد گفت : در فاز نخست  بازدید کنندگان به محض ورود به ساختمان موزه، از طریق بلوتوث، نرم افزار QR code scaner را روی گوشی تلفن همراه خود دریافت می کردند که از طریق این نرم افزار با کمک بارکدهایی که روی هریک از اشیاء تاریخی قرار داشت اطلاعات کامل شی رادریافت می کردند.

وی افزود: در فاز دوم این طرح به منظور ارتقاء سطح کیفی سیستم قابلیت نمایش و ذخیره سازی تصاویز اشیاء در گوش های تلفن همراه درکنار توضیحات متنی نا محدود نیز فراهم آمده است به طوریکه بازدید کنندگان با دریافت نرم افزار و بار کدها علاوه براطلاعات مربوط به هریک از اشیاء به صورت نا محدود، تصاویر اشیاء را نیز دریافت و درگوشی خود ذخیره می سازند که این امر درمعرفی و اطلاع رسانی مناسب اشیاء موزه به بازدید کنندگان کمک شایانی می کند.

وی افزود: در فاز دوم این سیستم قابلیت شناسایی درصدبالایی از گوشی های تلفن همراه نیز مسیر گردیده است

شایق خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سیستم بازدید کنندگان می توانند برای همیشه اطلاعات مفید تاریخی را ذخیره و در اختیار دیگران نیز قرار دهند که این امر موجب معرفی هرچه بیشتر اشیاء  موزه ای می گردد.

وی ارائه اطلاعات به زبان انگلیسی را فاز بعدی این طرح عنوان کرد و افزود به زودی امکان استفاده از زبان دوم برای گردشگران خارجی  نیز فراهم  می گردد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1