اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/05/13 | ساعت: 07:52 | کد خبر: 5286 | بازدید: 452302 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان در نخستين چله فرهنگي هنري شهميرزاد بر حفظ بافت تاريخي اين شهر تاكيد كرد.

به گزارش میراث ما؛ «محمدحسين بحرالعلومي» اظهار داشت: شهميرزاد قابليت بالايي از نظر جذب گردشگر دارد و بايد به جاذبه هاي تاريخي و فرهنگي اين شهر توجه ويژه اي شود.

وي با ابراز خرسندي از برگزاري اين برنامه فرهنگي – هنري، گفت: بخش مهمي از دغدغه برگزاركنندگان اين چله هنري، موضوع ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است و نشانگر آن است كه ميراث فرهنگي در آينده وضعيت بهتري پيدا مي‌كند.

مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی هنری باران شهمیرزاد نيز در مراسم افتتاح اين برنامه گفت: مجموعه نمایشگاهی اولین چلّه فرهنگی هنری در شهر شهمیرزاد با هدف شناسایی استعدادها و توانمندی‌های فرهنگی هنری و جاذبه های گردشگری شهمیرزاد برگزار شده است.

"احمد عقیلی" افزود: در بخش نمایشگاهی این مجموعه پنج نمایشگاه از آثار بیش از ۱۰۰ هنرمند در پنج هفته به صورت متناوب با عناوین  عکس، خوشنویسي، نقاشی، صنایع دستی و هنرهای خانگي، کتاب و محصولات فرهنگی به نمايش گذاشته مي‌شود.

 وي افزود: در بخش دیگر، مجموعه ای نمایشگاهی و فروشگاهی با موضوع معرفی توانمندی و جاذبه های گردشگری و سوغات به صورت دائم در ۴۰ روز برگزار می‌شود.

اولین چله فرهنگی هنری در محل سالن بنت الهدی شهميرزاد برگزار است و علاقمندان مي توانند تا  نوزدهم شهريور ماه امسال از نمايشگاههاي اين برنامه فرهنگي هنري ديدن كنند.

این برنامه با مشارکت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان در حال برگزاري است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1