اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/05/13 | ساعت: 03:38 | کد خبر: 5287 | بازدید: 452223 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: اولویت اصلی کار ما مرمت و آماده سازي مسجد جامع ارومیه براي برگزاري مراسم نماز جماعت است.

 به گزارش میراث ما؛ جلیل جباری در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به همجواري مسجد جامع با مدرسه علوم مديني امام خميني (ره)، گرايش مذهبي مردم شهراروميه و درخواستهاي مكرر كسبه بازار تاريخي در راستاي برگزاري نمازهاي جماعت در اين مسجد، نیاز مبرم به مرمت دارد.

جباری گفت: آماده هستیم تا با همکاری ارگان هاي ذيربط و عنایت مسئولین استانی نسبت به شروع عملیات مرمتی اقدام کنیم.

 وي افزود: دليل تاخير در روند اجراي عمليات مرمتي مسجد جامع در سال هاي گذشته، تخصيص اعتبارات اندك بوده و به فراخور اعتبارات تخصيصي توسط اداره كل ميراث فرهنگي استان، پيشرفت عمليات مرمتي صورت گرفته است.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با تاكيد بر اينكه در فاز اول اجرايي تعريف شده براي مرمت مسجد جامع اروميه، ساماندهي تاسيسات مكانيكي و برقي در اولويت كاري قرارگرفته، افزود: با مرمت هاي جزئي نيز در كنار اين ساماندهي ، مسجد براي برگزاري نماز جماعت آماده خواهد شد كه در صورت تامين اعتبار، عمليات مرمتي سريعتر  انجام خواهد پذيرفت. 

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان نیز با تاَکید بر نیاز ضروری مسجد جامع این شهر به مرمت، اظهار داشت: حفظ شكل قديمي مسجد جامع و فضاي معنوي آن يكي از مواردي است كه بايد رعايت شود تا شرايط لازم براي برپايي نماز جماعت در اين مسجد مهيا شود .

گفتني است  مسجد جامع اروميه از آثار دوران سلجوقي مي باشد كه محراب نفيس آن از لحاظ ارزش هنري و تزئينات معماري بسيار با ارزش بوده و مي توان گفت بعد از محراب مسجد جامع اصفهان در كشور منحصر به فرد است.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1