اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 93/05/15 | ساعت: 11:01 | کد خبر: 5296 | بازدید: 452570 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

در نخستین نشست مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با معاونت صنایع دستی به ضرورت بهره‌مندی مردم از هنرهای سنتی و صنایع دستی در زندگی روزمره تاکید شد.

به گزارش میراث ما؛ محمد علی حضرتی‌ها مشاور فرهنگی استاندار و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در نشستی که در جمع همکاران معاونت صنایع دستی داشت گفت: صنایع دستی نه تنها جزیی از فرهنگ ملی بلکه پایه و اساس آن بوده و یادگار ارزشمند گذشتگان به شمار می‌رود و باید با برنامه‌ریزی و سیاستگذاری مناسب از طریق ابزارهای معرفی و اطلاع رسانی، بازاریابی و... این صنعت نوین را وارد جریان زندگی مردم کرده و از جنبه تزئینی بودن آن کاست.

حضرتی‌ها نقش رسانه‌ها را در معرفی صنایع دستی مهم خواند و افزود: رسانه‌ها در کشور نقش مهمی در معرفی و شناخت مردم دارند و صدا و سیما باید با اجرای برنامه‌های قوی و جذاب از پتانسیل‌های هنری استفاده و به معرفی این صنعت کمک نماید.

وی با اشاره به سه عنصر هنر، فرهنگ و صنعت در صنایع دستی اظهار داشت: در حوزه صنایع دستی آموزش مناسب بسیار تاثیرگذاربوده و هنرمندان در خلق آثار هنری هر چه به علم روز آشنایی داشته باشند می‌توانند آثار متنوع و مطلوبی برای جذب و جلب نظر مردم خلق نمایند. هنرمندان باید به کسب تحصیلات دانشگاهی توجه نموده تا از طریق آموخته‌های خود بتوانند بین مردم و هنرهای سنتی و صنایع دستی ارتباط برقرار نمایند.

مشاور فرهنگی استاندار نقش دانشگاه‌ها را در جذب جوانان موثر خواند و تاکید کرد: هنرهای سنتی و صنایع دستی باید زمینه‌های مناسبی برای جذب نوجوانان و جوانان در این حوزه فراهم نماید.

وی همچنین تصریح کرد: هنرهای سنتی و صنایع دستی هم فرصت است و هم تهدید به شمارمی‌رود، اگر از فرصت‌های آن استفاده نگردد به تهدید منجر شده و رو به زوال و فراموشی خواهد رفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: هنرهای سنتی و صنایع دستی با ایجاد اشتغال و درآمد در اقتصاد نقش موثری دارد که با ساماندهی و برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌توانیم به تقویت این صنعت نوین کمک کرده و با عرضه تولیدات مناسب در بازارهای جهانی و بازاریابی مطلوب از مزایای آن بهره‌مند شویم.

مشاور فرهنگی استاندار قزوین در ادامه این جلسه عنوان داشت: آنچه در انجام امور فعالیت‌های سازمانی بسیار مهم و ضروری به شمار می‌رود توجه به کیفیت و محتوای آنها می‌باشد به نحوی که نباید کیفیت فدای کمیت نگردد.

وی با تاکید بر رعایت دقت و مسئولیت پذیری در انجام امور محوله به نکاتی همچون ارائه محصولات با بسته بندی مناسب، بازاریابی و تعامل شایسته با دانشگاه‌ها و عرضه درست و بجای محصولات در اماکن مناسب اشاره نمود گفت:امیدواریم بتوانیم با تلاش و همدلی تک تک اعضاء و استفاده از خرد جمعی در انجام امور، بستر مناسبی جهت پیشبرد اهداف سازمانی فراهم نماییم.

در پایان این نشست حضرتی‌ها ضمن پاسخ به پرسش‌های حاضرین از حوزه‌های سه گانه آموزش، توسعه و ترویج، حمایت از تولید و امور بازرگانی، از مراکز آموزش صنایع دستی و بازارچه صنایع دستی بازدید به عمل آورد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1