اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/05/20 | ساعت: 10:40 | کد خبر: 5305 | بازدید: 452472 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: نخستين"جشنواره ميراث معنوي با تاكيد بر نقش و مشاركت زنان"با برپايي 30 غرفه و همراه با اجراي بازي‌هاي محلي، موسيقي محلي، نان و غذاي سنتي در سمنان برگزار مي‌شود.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، «محمدحسين بحرالعلومي» اظهار داشت: اين جشنواره از بيست و دوم تا بيست و چهارم مردادماه امسال از ساعت 19 تا 23 در محل پارك سيمرغ سمنان برگزار مي‌شود.

وي گفت: در اين جشنواره علاوه بر برگزاري آئين‌هاي معنوي به ثبت رسيده در فهرست ميراث معنوي كشور، نمايشگاه عرضه محصولات صنايع دستي و توليدات بانوان، آثار تجسمي و ... نيز در قالب 30 غرفه برپا مي‌شود.

وي افزود: در اين غرفه‌ها توليدات صنايع‌دستي بانوان، آثار تجسمي و هنري، مجموعه عکس آیین‌های عاشورایی استان،

گذرمهارتي فني و حرفه اي، نان و غذاهای سنتی استان و شیرینی‌های محلی و.... به نمايش عموم گذاشته مي‌شود.

بحرالعلومي گفت: اجراي شب‌هاي فرهنگي، موسيقي سنتي، برپایی سیاه چادر عشایري، معرفی واجرای بازی‌های بومی ومحلی،ورزش زورخانه ای، شاهنامه‌خوانی و قصه‌گویی و اجراي ترانه های ساربانی، سرکویری و امیری از ديگر برنامه هاي اين جشنواره است.

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان افزود: برترين‌هاي اين جشنواره به اجلاس و جشنواره بين المللي ميراث فرهنگي ناملموس كه از شانزدهم تا بيستم مهر ماه امسال در اصفهان برگزار مي‌شود، اعزام مي‌شوند.

بنا بر تعريف يونسكو، ميراث معنوي شامل سنت‌ها و ابرازهاي شفاهي،هنرهاي نمايشي، اقدامات اجتماعي، آيين‌ها و جشنواره‌ها،  دانش و اقدام‌های مربوط به طبيعت و جهان و مهارت در هنرهاي دستي سنتي است.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1