اخبار پیشنهادی


پنج شنبه 93/05/23 | ساعت: 12:40 | کد خبر: 5315 | بازدید: 452482 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

به مناسبت گرامیداشت روز ملی دریای خزر، جشنواره فرهنگ روستا در روستاهای ساحلی قره سو در شهرستان بندرترکمن، روستای ساحلی باغو کناره درشهرستان بندرگز و همچنین اسکله بندرگز برگزار شد.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، مدیر کل این دستگاه اجرایی با اعلام این مطلب گفت: در این جشنواره فرهنگی که با همکاری بخش خصوصی(خانه جوان فرید روستای کفشگیری) برگزار شد، ضمن اجرای برنامه های فرهنگی وهنری و نمایش سنت های بومی و محلی، کارگاه آموزشی دریای خزر، اقتصاد محلی و محیط زیست نیز به اجرادرآمد.

قربان عباسی با اشاره به برپایی مسابقه نقاشی و جشن بادبادک و مسابقه ها و جنگ های شاد دراین جشنواره افزود: برپای غرفه و مسابقه آشپزی غذای دریایی و برپا کردن آلاچیق ونمایش زندگی اصیل ترکمن ازدیگر برنامه هایی است که در این جشنواره برپا شد.

وی درادامه به کارگاه آموزشی دریای خزر، اقتصاد محلی و محیط زیست در روستای ساحلی باغو کناره شهرستان بندرگز اشاره داشت و خاطر نشان کرد: فرصت های گردشگری سبز و اکوتوریسم دریای خزر و عوامل تهدید آبزیان خزری و آلایندگی دریا در این کارگاه مورد بررسی قرار گرفت.

عباسی اظهار امیدواری کرد: با برپایی چنین جشنواره هایی ضمن گرامیداشت مناسبت ها، فرهنگ های بومی ومحلی استان بیش از پیش زنده شده و با معرفی ظرفیت های گردشگری و تاریخی این استان شاهد افزایش شمار گردشگران داخلی وخارجی در نگارستان ایران باشیم.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1