اخبار پیشنهادی


یکشنبه 93/05/26 | ساعت: 07:05 | کد خبر: 5318 | بازدید: 452787 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

نخستین جلسه استاندارد سازی مراکز اقامتی با حضور مدیران هتلهای استان زنجان در سالن جلسات هتل بزرگ زنجان برگزار شد.

به گزارش میراث ما؛ یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه ذائقه گردشگری در کشور در حال تغییر است، افزود: مسافرت به همه زمانی و همه مکانی شدن سوق پیدا می کند.

یحیی رحمتی خاطر نشان کرد: استاندار سازی تاسیات خدمات گردشگری از جمله هتلها-میمانپذیر ها و مسافرخانه ها و... جهت ارائه خدمات هرچه مطلوبتر برای جذب و ماندگاری مسافران و گردشگران همچنین، توسعه اقتصاد گردشگری ضروری است.

کامیار اسکندریون، رییس انجمن صنفی هتلداران استان زنجان، تغییر نگرش به مسافران را "از میهمان به مشتری" ارزنده و مثبت ارزیابی کرد و گفت: این نوع نگرش، کشور را به دیدگاه کشورهای توریست پذیر، نزدیک کرده است و در صورت توزیع سفر در استانهایی که میزان گردشگر کمتری دارند باعث توزیع ثروت به صورت عادلانه خواهد شد.

وی دیدگاه جدید در خصوص استاندارد سازی تاسیسات گردشگری را خیلی خوب ارزیابی کرد.

بنابر این گزارش، از اهداف اجرای طرح، ایجاد بستر مناسب برای رقابت سالم بین تاسیسات گردشگری جهت ارتقاء کیفی و کمی خدمات ارائه شده در اینگونه تاسیسات- ایجاد انگیزه و تشویق و ترغیب سرمایه گذاران و بهره برداران در ارائه خدمات و سرویس با کیفیت بالاتر- تعیین معیارها و شاخص های مورد نیاز برای نظارت بر تاسیسات گردشگری- استفاده از توان کارشناسی و قابلیت های بخش خصوصی در جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات- واگذاری امور تصدی گری به بخش خصوصی و تمرکز زدایی و در نهایت تلاش در جهت کوچک کردن دولت- ایجاد وحدت رویه در جلوگیری از بروز رفتارهای سلیقه ای در زمینه درجه بندی تاسیسات گردشگری- کمک به گردشگران جهت انتخاب یک واحد گردشگری که بتواند نیازها و انتظارات آنها را برآورده سازد، اشاره کرد.

گفتنی است استاندارد سازی در سه بخش انجام خواهد شد:
الف؛ خدمات، تجهیزات، مدیریت، نیروی انسانی و آموزش
ب؛ ایمنی و بهداشت
ج؛ فنی، ساختمان و تاسیسات

بر اساس دستورالعمل اجرایی صادر شده از سوی سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری کشور کلیه تاسیات خدمات گردشگری استانداردسازی شده و عامل تطبیق در استانهای قزوین و زنجان بر عهده "شرکت نوبانگ اندیشه زنجان" خواهد بود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1