اخبار پیشنهادی


یکشنبه 93/05/26 | ساعت: 08:12 | کد خبر: 5321 | بازدید: 452171 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

نشست هم اندیشی توسعه استان زنجان به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه های میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با حضور اعضای مجمع هم اندیشی و معتمدین شهر زنجان برگزار شد.

به گزارش میراث ما؛ در این نشست چهل نفر از اعضای مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان ضمن دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، به ارائه نقطه نظرات خود پرداخته و  نماینده مجمع با قرائت نامه ای در 33 بند موارد مورد نظر مجمع هم اندیشی توسعه استان را به مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان ارائه کرد.

یحیی رحمتی مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان، ضمن استماع سخنان اعضای مجمع، و پاسخگویی به سوالات مطرح شده، مشکلات و مسائل گریبانگیر در حوزه میراث فرهنگی-گردشگری و صنایع دستی مطرح نمود.

وی به میزان افزایش ورود گردشگران طی ماههای گذشته به استان را از نقاط قوت استان زنجان برشمرد و افزود: روند افزایش گردشگر و مسافر را در تعطیلات عید فطر و همچنین آغاز دور دوم سفرهای تابستانی را در توسعه گردشگری استان زنجان مهم ارزیابی کرد.

 

رحمتی همچنین تغییر نوع نگرش به گردشگران از "میهمان" به "مشتری" را عامل پیشرفت و توسعه اقتصاد گردشگری برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به پنج جاذبه بی نظیر "گنبد سلطانیه، بزرگترین گنبدآجری جهان- غار کتله خور، شگفت انگیز ترین غار خشکی آبی جهان- مردان نمکی، بی نظیرترین مومیاییهای طبیعی جهان - بازار زنجان، طولانی ترین بازار تاریخی و مسقف جهان - بنای رختشویخانه، بی نظیر ترین بنای عام المنفعه در جهان" اشاره کرد و ادامه داد در صورت استفاده از ظرفیت این جاذبه ها استان روند بهتری در توسعه و گردشگر پذیر شدن طی خواهد کرد. 

 

یحیی رحمتی به لزوم توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: توسعه صنعت گردشگری تاثیر بسزایی در کاهش میزان بیکاری دارد و این امر نیز در کاهش میزان ناهنجاری های اجتماعی موثر می باشد. 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1