اخبار پیشنهادی


دوشنبه -43/68686/30 | ساعت: 12:00 | کد خبر: 5371 | بازدید: 452412 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل کمیته ملی توافقات و همکاریهای گردشگری کشورگفت: استان گلستان در حوزه طبیعت گردی یک پایلوت محسوب می شود و دارای ظرفیت های تاریخی و فرهنگی بسیار است.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، محمدعلی فیاضی، مدیرکل کمیته ملی توافقات و همکاریهای گردشگری و کمیته ملی طبیعت گردی، در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان ویژه تابستان در سال جاری، گفت: استان گلستان در حوزه طبیعت گردی یک پایلوت محسوب می شود و دارای ظرفیت های تاریخی و فرهنگی بسیار است.

وی با اشاره به ویژگی های موجود در گلستان، افزود: 18 درصد خاک این استان را جنگل پوشانده است و دارای رودها، آبشارها و آب گرم بسیاری است که این ظرفیت باعث شده تا در حوزه طبیعت گردی فعالیت های مشترکی را داشته باشیم.

فیاضی اظهارداشت: با توجه به ظرفیت های موجود در گلستان، این استان می تواند به لحاظ اکوتوریسمی در کشور مطرح شود.

وی در خصوص ساماندهی طرح جزیره آشوراده، تصریح کرد: سعی است با حفظ هویت و توسعه پایدار گردشگری را در جزیره آشوراده داشته باشیم.

مدیرکل کمیته ملی توافقات و همکاریهای گردشگری با اشاره به ابلاغ یکی از دستورالعمل ها، یادآورشد: با توجه به اینکه 30 اقامتگاه بومی گردی در کشور وجود دارد نیز گلستان مستعد است تا در بخش های جنگل و سواحل این کلبه ها را داشته باشد.

وی با اشاره به مجموعه آبشارهای استان همچون شیرآباد، گفت: استان گلستان در این زمینه یک ویترین از اکوتوریسم است که باید توجه ویژه ای به آن صورت گیرد.

فیاضی خاطرنشان کرد: کمیته های فعالی در استان وجود دارد که می توان با شناسایی نقاط ضعف و قوت از راهکارهای خوب استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرداری ها نقش بی بدیلی در مبلمان شهری دارند باید در زمینه بسته های اطلاع رسانی از آنان کمک گرفته شود.

مدیرکل کمیته ملی توافقات و همکاری های گردشگری با بیان اینکه در بخش روستایی دهیاری ها نقش بسیار خوبی دارند، گفت: کشاورزی و دامداری یکی از فعالیت های اصلی در روستاها است که سعی است بتوانیم گردشگری را مکمل فعالیت آن ها کرد.

مرتضی دهقان، مدیرکل نظارت بر فرودگاه، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور نیز در ادامه گفت: فصل تابستان و سفرهای آن در حال پایان یافتن است که در این زمینه خدمات خوبی صورت گرفته وجای بسی تقدیر وتشکر از فعالیتهای ستاد اجرایی خدمات سفر دراستان گلستان دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه استان گلستان محل گردشگری عبوری است اما امکانات خوبی در آن وجود دارد.

دهقان اظهارداشت: در پایان سفرهای تابستانی سفرهای حج شروع خواهد شد که موجب ترافیک منطقه می شود و در حمل و نقل سعی شده با دغدغه به مسائل نگاه کرد.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1