اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/06/18 | ساعت: 09:52 | کد خبر: 5382 | بازدید: 452354 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان از اهداي يك شي تاريخي توسط يكي از شهروندان سمناني به اين اداره كل خبر داد.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، «محمدحسين بحرالعلومي» اظهار داشت: ظرف مخصوص ذوب گوگرد (به زبان سمناني تين) پس از حضور "مجيد غايبي" شهروند سمناني در محل معدن گوگرد سمنان، پيدا و توسط وي به اين اداره كل اهداء شد.

وي گفت: اين ظرف با حدود 90 سال ارزش تاريخي، حدود نيم متر ارتفاع و قطري حدود 30 سانتي متر و حدود 50 كيلوگرم وزن دارد.

وي با تشكر از اين شهروند فرهنگ‌دوست و علاقمند به ميراث تاريخي استان، گفت: در حالي كه عده اي سودجو، برخي مناطق تاريخي استان را به بهانه يافتن گنج و ... تخريب مي‌كنند، حركت اين شهروند قابل تقدير و ستودني است.

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان با بيان اينكه معدن گوگرد سمنان در مناطق جنوبي اين شهر واقع شده و حدود 100 سال قدمت دارد، افزود: اين اداره كل پس از بررسي‌هاي لازم، در صدد ثبت ملي اين معدن است.

اهداء كننده اين شي تاريخي نيز در گفت و گو با روابط عمومي اداره كل اظهار داشت: معدن گوگرد سمنان داراي تونل هاي متعدد زيبا و دست‌كند است كه بايد معرفي و حفظ شود.

"مجيد غايبي" با بيان اينكه بخشي از تونل‌ها تخريب شده و ريزش كرده است، گفت: در اين معدن، كارگاه ذوب گوگرد نيز مستقر بوده است.

وي هدف از اهداي اين شي تاريخي را فرهنگ‌سازي و جلب توجه مردم به اهداي اشياي تاريخي به موزه ها دانست و افزود: چنانچه اين شي را در خانه نگهداري مي‌كردم، تنها خود و خانواده ام قادر به ديدن آن بودند و اين در حالي است كه با نمايش در موزه، تمام مردم مي‌توانند هر چه بهتر و بيشتر با تاريخ كهن استان آشنا شوند.

اين دوستدار ميراث فرهنگي با تاكيد بر اينكه مناطق جنوبي سمنان و به خصوص معدن گوگرد، قابليت تبديل به يك جاذبه گردشگري مهم استان را دارد، گفت: اين منطقه در معرفي نحوه زندگي مردم استان در گذشته مي‌تواند نقش موثري داشته باشد.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1