اخبار پیشنهادی


شنبه 93/07/05 | ساعت: 06:22 | کد خبر: 5431 | بازدید: 452667 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: پنج پروژه آماده بهره برداري بخش گردشگري استان با 18 میلیارد و 200میلیون ریال سرمایه گذاري زمینه اشتغال 27 نفر را فراهم کرده است.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، احمد تجری از افتتاح این پروژه ها همزمان با روز جهانی گردشگري (پنجم مهر) خبرداد و اظهارداشت: این پروژه ها شامل دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگري در گرگان(دو مورد)، کلاله و آزادشهر و یک رستوران و تالار پذیرایی در شهرستان گنبدکاووس می باشد.

به گفته وي در دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگري در مجموع 12نفر و در پروژه افتتاحی گنبدکاووس نیز زمینه اشتغال 15 نفر فراهم شده است.

وي با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی گردشگري با عنوان 'گردشگري و توسعه جوامع' است، افزود: به این مناسبت کلنگ اجراي مجتمع پذیرایی سنتی شهرستان کردکوي با پیش بینی سرمایه گذاري 20 میلیارد ریال و اشتغال 15 نفر به زمین زده می شود.

تجری با اشاره به دیگر برنامه هاي روز جهانی جهانگردي به بازدید رایگان از موزه هاي سطح استان و برگزاري سمینار یکروزه گردشگري در آینۀ مذهب با حضور ائمه جمعه استان گلستان اشاره کرد.

تجری ماهیت اصلی این همایش را فراهم ساختن شرایط براي گسترش زمینه هاي تقویت گردشگري مذهبی و توسعه این صنعت عنوان کرد و اظهار نمود: همایش گردشگري در آینه مذهب فرصت مغتنمی به منظور شناسایی و بررسی پتانسیل هاي موجود در تقویت معنویت و توسعه این نوع گردشگري در استان گلستان به شمار می رود.

یکی از انواع گردشگري، 'گردشگري مذهبی' است و صاحب نظران این صنعت معتقدند که به لحاظ موقعیت فرهنگی ـ مذهبی خاص ایران در میان کشورهاي دیگر، گردشگري مذهبی جاي رشد و توسعه بسیار دارد.
از سوي دیگر معاون گردشگري استان گلستان نیز از اجراي مسابقات نقاشی باهمکاري کانون پرورش فکري کودکان ونوجوانان، اجراي تورهاي رایگان استان گردي باهمکاري جوامع تحت پوشش تأسیسات گردشگري و ادارات شهرستان ها و به صدا درآمدن زنگ گردشگري در برخی مدارس استان خبر داد.

به گفته 'احمد تجري' برگزاري مراسم تجلیل از فعالان بخش گردشگري استان، پاکسازي منطقه نمونه گردشگري کبودوال در علی آبادکتول و پارك ملی گلستان، اعمال تخفیف ده تا سی درصدي خدمات واحدهاي اقامتی وپذیرایی، هتل ها و مهمانپذیرهاي استان، استقبال از مسافران در مبادي ورودي گلستان (فرودگاه، راه آهن،ترمینال ها)، برگزاري بازي هاي ساحلی و محلی دربندرگز و مسابقه ورزشی پرواز پاراگلایدر در شهرستان مینودشت و دیدار با شهدای استان از دیگر برنامه هاي این مناسبت است.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1