اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 93/07/30 | ساعت: 08:20 | کد خبر: 5473 | بازدید: 453490 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازي با تاکید بر ضرورت مرمت و احیاي بافت هاي تاریخی در شهرهاي ایران گفت: سرمایه گذاري در این بخش تولید ثروت می کند.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، 'پیروز حناچی' در نخستین سمینار ملی 'سیماي مطلوب شهري، هویت دیروز، نیاز امروز، حقوق فرداي شهروندان' در گرگان اظهار کرد: بافت هاي تاریخی هویت و تاریخ هر شهر و مردم آن هستند و باید آن را حفظ و از تخریب آن جلوگیري کرد.

وي با بیان اینکه طی پنج دهه اخیر جریانی جهت تخریب بافت هاي تاریخی در کشور ایجاد شده است، افزود: براي حفاظت از بافت هاي تاریخی و احیاي آن باید زبان و قوانین مشترك داشت که هنوز از داشتن آن بی بهره هستیم.

حناچی اضافه کرد: طی قانون سوم و چهارم توسعه کشور حرکت هاي خوبی درجهت مرمت و احیاي بافت هاي تاریخی بویژه در شهر اصفهان ایجاد شد که این حرکت و جریان نیز کمرنگ شده است.

دبیر شوراي عالی معماري و شهرسازي با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور اظهار کرد: این برنامه فرصت خوبی براي سرمایه گذاري در احیا و مرمت بافت هاي فرسوده است که شهرداران باید توجه ویژه اي به آن داشته باشند.

حناچی افزود: مرمت و احیاي بافت هاي فرسوده علاوه بر جذب گردشگران داخلی و خارجی در تولید ثروت پایدار براي شهرداري ها نیز موثر است.

وي هم چنین بر لزوم بهره گیري از دانش فنی در مرمت و احیاي بافت هاي تاریخی تاکید کرد و گفت: براي موفقیت در این سرمایه گذاري باید یک جریان اجتماعی ایجاد شود و همه مردم و مسوولان دست به دست هم دهند.

مشاور عالی پژوهشگاه و معاونت میراث فرهنگی کشور نیز در این سمینار گفت: منظر و سیماي یک شهر مفهومی چند بعدي است که از فرهنگ، محیط و خلاقیت هاي بشري تاثیر می پذیرد.

'علیرضا قلی نژاد' توجه به حفاظت از سیماي شهري را به لحاظ فرهنگی و تاریخی مهم دانست و افزود: مسوولان شهري باید ازمناظر و نماهاي تاریخی شهر خود صیانت کنند.

وي توجه به معماري اسلامی را در شهرها ضروري بیان کرد و اظهار نمود: در ایجاد سیماي شهري باید به محیط شهري، تاریخ، فرهنگ و معماري اسلامی توجه شود.خبرگزاری جمھوری اسلامی - مرمت و احیای بافت ھای تاریخی تولید ثروت می کند
سمینار کشوري 'سیماي مطلوب شهري، هویت دیروز، نیاز امروز، حقوق فرداي شهروندان' با حضور برخی مدیران وزارت راه و شهرسازي و سازمان میراث فرهنگی به میزبانی گرگان مرکز استان گلستان آغاز به کار کرد.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1