اخبار پیشنهادی


شنبه 93/03/10 | ساعت: 03:03 | کد خبر: 5154 | بازدید: 452310 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

شنیده‌ها حاکی از آن است که در پی عدم موافقت قاسمی با یک مناقصه نامور مطلق حکم برکناری وی را صادر کرد.

به گزارش هنرنیوز، شنیده‌ها حاکی از آن است که در پی تمرد سیدمصطفی قاسمی- مدیرکل دفتر صادرات و معاون بازرگانی صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی - از امضا پرونده یک مناقصه، بهمن نامور – معاون صنایع دستی کل کشور - وی را از پست خود عزل کرده است.

این در حالی است که برخی دیگر از اختلاف این دونفر بر سر اجاره دادن غرفه‌های صنایع دستی در روز جهانی صنایع دستی خبر می‌دهند تا آنجا که قاسمی تهدید کرده بود در صورت اخذ هزینه در هفته صنایع دستی از هنرمندان بابت غرفه‌های دایر در محل نمایشگاه صنایع دستی، استعفا خواهد داد.

همچنین برخی دیگر معتقدند در پی شایعاتی در سازمان میراث فرهنگی مبنی بر تغییر برخی معاونین و مدیران نامور مطلق از امکان برکناری خود و جایگزینی قاسمی احساس خطر کرده و مترصد فرصتی بوده تا وی را عزل نماید.

به هر روی گفته می‌شود امروز صبح در حالی قاسمی به محل کار خود راهی شده که حکم عزلش به وی اعلام شده و نامورمطلق ادامه کار او را منوط به برکناری از پست مدیریت کل دفتر صادرات و معاونت بازرگانی صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و دریافت پست مشاور کرده است! پیش از قاسمی‌، بیدختی‌، مدیرکل بازرگانی این معاونت بود.

هرچند صحت خبر برکناری از سوی برخی کارشناسان حوزه صنایع دستی تأیید شده اما خبرنگار هنرنیوز تا هنگام تنظیم این خبر موفق به تماس با قاسمی و نامور مطلق و پیگیری صحت و سقم دلایل برکناری نشده است.

به گزارش هنرنیوز، سیدمصطفی قاسمی نخستین سرپرست معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی بود که دوباره به‌عنوان مدیرکل بازرگانی چهارشنبه، ۲۷ آذرماه ۹۲ طی حکمی از سوی نامور مطلق به این معاونت بازگشت.

پس از ادغام سازمان صنایع دستی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در تابستان سال ۱۳۸۵ براساس مصوبه‌ی شورای عالی اداری‌، اسفندیار رحیم مشایی - رییس وقت این سازمان - «سیدمصطفی قاسمی» را به‌عنوان سرپرست معاونت تازه‌تأسیس هنرهای سنتی و صنایع دستی منصوب کرد. او ۱۰ ماه سرپرست این معاونت بود و پس از آن رحیم‌مشایی‌، قاسمی را عزل و «حسین هاتفی» را جایگزین او کرد.

عملکرد قاسمی به گفته‌ی کارمندان و برخی هنرمندان صنایع دستی در آن ۱۰ ماه مثبت بود، تا آنجا که آن‌ها در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس وقت سازمان خواهان ابقای «سیدمصطفی قاسمی» به‌عنوان معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی شدند که این خواسته عملی نشد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1