اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 93/09/12 | ساعت: 06:13 | کد خبر: 5604 | بازدید: 452356 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه استان های مرزی نباید از محرومیت رنج ببرند، گفت: اگر به استان های مرزی درست توجه شود، می توانند محور تحولات اساسی و مرکز ثقل معادلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شوند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، 'بهمن نامدار مطلق' روز چهارشنبه در نشست یکروزه بررسی روابط ایران و افغانستان در بیرجند افزود: در این ارتباط دولت می بایست برنامه جامعی برای تغییر رویکرد مرزنشینان تدوین و اجرایی کند.

وی با بیان اینکه وارد دوران جدیدی از تحولات در ایران و بلکه منطقه و جهان شده ایم گفت: بر اساس این تحولات مرکز ثقل تصمیم سازی ها باید از مرکز به سمت استان ها و به خصوص مرزها گسیل شود.

نامدار مطلق با بیان اینکه همنشینی جغرافیایی باید به یک هم افزایی علمی، فرهنگی و اقتصادی تبدیل شود، افزود: این در حالی است که هم اکنون سهم استان خراسان جنوبی از اشتغال در حوزه صنایع دستی کشور تنها یک صدم درصد است.

وی گفت: اهمیت موضوع زمانی بیشتر روشن می شود که بدانیم این خطه از کشور دارای پیشینه های تاریخی، علمی و فرهنگی گسترده ای بوده و حال این سوال اساسی مطرح می شود که چرا از این پتانسیل تا امروز درست استفاده نشده است؟

نامدار مطلق برای انتقال تجربیات سازمان میراث فرهنگی در حوزه مبادلات گردشگری و در راستای مرمت آثار تاریخی و باستانی کشور افغانستان اعلام آمادگی کرد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1