اخبار پیشنهادی


پنج شنبه 93/10/11 | ساعت: 12:52 | کد خبر: 5646 | بازدید: 452285 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فومن گفت: قیمت بالای مواد اولیه صنایع دستی، دشواری تهیه و خرید مواد اولیه با کیفیت، عدم برخوردای از تسهیلات بانکی به دلیل سود بالا، نبود بازار دائمی برای فروش و عرضه محصولات صنایع دستی از جمله مشکلات هنرمندان صنایع دستی شهرستان است.

 به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،محمد علی حسینی نسب اظهار کرد: بالغ بر 500 هنرمند صنایع دستی در شهرستان فومن مشغول به فعالیت هستند که همه این افراد دارای کارت شناسایی صنعتگری هستند. یک پنجم این هنرمندان دارای بیمه تامین اجتماعی هستند و سعی بر افزایش تعداد بیمه شوندگان است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی فومن گفت: شهرستان فومن در برخی ایام سال با موجی از گردشگران روبه‌رو می‌شوو. با توجه به پتانسیل موجود در شهرستان، علاقه مند به همکاری مردم و مسئولین با این مرکز هستیم تا به ارائه خدمات مطلوب و رفع مشکلات منجر شود. انتظار بیشتری از ترویج صنایع دستی در فومن به عنوان قطب گردش پذیر و تولید کننده صنایع دستی وجود دارد.

وی ادامه داد: دولت، برنامه و راهکارهایی را در خصوص ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری ارائه داده که هدف گسیل تمام تمرکزها در زمینه گردشگری و صنایع وابسته است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی فومن، خواستار توجه و تمرکز بیشتر مسئولین شهرستان بر هنر صنایع دستی شد تا به زنده نگه داشتن این صنعت بومی کمک شود.

نمایندگی میراث فرهنگی فومن یادآور شد: این نمایندگی در حوزه وظایف محوله سازمان میراث فرهنگی در زمینه مرمت و شناسایی آثار تاریخی، نظارت برساخت و سازهای عمرانی، هتل‌ها، رستورانها، شناسایی خانه مسافرها، راهنمایی مسافران و گردشگران، شناسایی و معرفی هنرمندان صنایع دستی به تامین اجتماعی و ارائه تسهیلات به هنرمندان فعالیت می‌کند.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1