اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/12/18 | ساعت: 11:28 | کد خبر: 5839 | بازدید: 452118 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

شهرام مریخی درباره دستاوردهای این نمایشگاه بیان کرد: همه اساتید معتقد بودند این نمایشگاه با کیفیت‌ترین نمایشگاهی بوده که تاکنون در آن شرکت کرده‌اند. آن‌ها از زمان، مکان و نحوه برگزاری و همچنین صنایع‌دستی که در آن ارائه شده بود راضی بودند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، معاون صنایع دستی استان تهران اظهار کرد: می‌توان گفت این اولین نمایشگاهی بوده که هنرمندان صنایع دستی از بنده‌ی حقیر در روز اختتامیه تقدیر و لوح یادبودی به من اهدا کرده و من را خجالت‌زده کردند. ما نیز از همه هنرمندانی که در این نمایشگاه شرکت کرده بودند تقدیر کردیم و تندیسی که توسط استاد امیری ساخته شده بود به همراه لوح تقدیر به آنان هدیه دادیم.

او اظهار کرد: این نمایشگاه پایه‌ای برای برگزاری نمایشگاه‌های دیگر در سال‌های آینده شد. در واقع با برگزاری این نمایشگاه قدرت صنایع دستی استان تهران و توانمندی‌های هنرمندان و تعداد رشته هایش را به رخ کشیدیم و فکر نمی‌کنم هیچ استانی بتواند با آثار تهران برابری کند. بسیاری از هنرمندان معتقدند که باید تاریخ چنین نمایشگاهی ثابت باشد تا مانند نمایشگاه‌های دیگر مثل کتاب در ذهن‌ها حک شود.

مریخی همچنین درباره برنامه‌هایی که برای هنرمندان جوان در نظر گرفته است، بیان کرد:‌ این نمایشگاه مختص پیشکسوتان نبوده، بلکه عنوان آن نخستین نمایشگاه پیشکسوت و شاخص‌ استان تهران بود که یک‌سری جوان هنرمند شاخص که کارهایشان مُهر اصالت یا یونسکو دارد و درجه هنری دارند در کنار اساتید حضور داشتند تا هم از آنها حمایت شود و هم زیر سایه اساتید بتوانند پرورش کنند؛ به عبارتی این نمایشگاه مثل یک دانشگاه برایشان باشد. برای سایر هنرمندان هم نمایشگاهی برگزار می‌کنیم، اما تاکید ما بر این است زمانی که چنین نمایشگاهی در استان تهران برگزار می‌شود، لزومی ندارد که دیگر نمایشگاه‌های بی‌کیفیت برگزار شود.

معاون صنایع دستی استان تهران همچنین درباره دیگر برنامه‌های این معاونت برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی گفت: برای فروش ستاد مرکزی در حال برنامه‌ریزی است. مثلا مرکز خریدی در مشهد در حال راه‌اندازی است و از همه هنرمندان کشور درخواست کردند با برآورد هزینه 500 میلیارد تومانی آثارشان را برای فروش ارائه دهند.

همچنین دو هفته پیش مجوز پایانه صادراتی صنایع دستی استان تهران در جاده قدیم کرج را گرفتیم و سعی می‌کنیم تا آنجا که بضاعت‌مان اجازه می‌دهد از این دست نمایشگاه‌ها برگزار کنیم. با توجه به اینکه نمایشگاه صنایع دستی 20 خرداد به تهران واگذار شده تمام توانمان را صرف آن می کنی


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1