اخبار پیشنهادی


جمعه 94/11/16 | ساعت: 08:57 | کد خبر: 6091 | بازدید: 451962 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: صادرات معادل یک میلیارد دلار در برنامه ششم توسعه در بخش صنایع‌دستی دیده شده است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،بهمن نامورمطلق در آئین تکریم از هنرمندان برگزیده مُهر اصالت صنایع‌دستی مازندران در ساری گفت: دهه فجر موجب تحقق یافتن شعارهای اصلی انقلاب شد و آزادی، استقلال و اسلام را برای کشور به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: اگر جامعه فکر کند انقلاب تمام شده، این پایان انقلاب است؛ اما انقلاب همیشگی است و ادامه دارد و هم اکنون نیز باید همچون روزهای اول انقلاب برای رشادت، از خود گذشتگی، اعتماد به نفس و همدلی و همیاری در راستای تحقق شعارهای انقلاب تلاش کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تشکر از دیپلماسی خارجی گفت: دولت به وعده خود عمل کرد و فضای تازه‌ای را ایجاد کرده است.

وی افزود: هنرمندان باید جزء مرفه‌ترین اقشار جامعه باشند، اما اشتباه دولت‌ها باعث این عقب‌افتادگی در رفاه این قشر شده و باید به هنرمندان و تولیدکنندگان رفاه و زندگی بهتر را برگردانیم.

نامورمطلق با تاکید بر ضرورت شفاف‌سازی اقتصاد تصریح کرد: اقتصادِ زیرزمینی و اقتصاد غیرِ شفاف باعث توانمند شدن دلالان می‌شود و هنرمندان که تولیدکنندگان اصلی هستند، بی‌نصیب خواهند ماند و امیداریم در این پساتحریم به جایگاهی که هنرمندان ما در 200 سال اخیر به ناحق از دست داده‌اند، برسند.

وی با اشاره به تفاوت آمادگی استان‌های کشور گفت: تغییرات در مازندران قابل لمس است، اما این استان نیاز به جهش دارد تا بتواند در جایگاه مناسب خود قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: صنایع دستی باید پاسخگوی نسل نو امروز باشد و از زیبا شناختی و سبک زندگی امروزی عقب نماند و مازندران دراین مهم موفقیتی نداشته است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: خوشحالیم که نسل جوان در این عرصه وارد شدند، چون آنها زبان زیباشناختی نسل خود را می‌شناسند و تغییراتی را انجام خواهند داد، از این رو ضمن حمایت از نسل گذشته باید از نسل جوان حمایت شود.

نامورمطلق با تاکید بر اینکه در 2 سال گذشته به میزان 10 سال حمایت از صنایع‌دستی صورت گرفته است، بیان کرد: در سخت‌ترین شرایط دولت بیش از 200 میلیارد تسهیلات داده و برای صادرات نیز معادل یک میلیارد دلار در برنامه ششم توسعه در بخش صنایع دستی دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته صادرات صنایع دستی 36 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: امسال با مشکلات به وجود آمده دارای تراز منفی صادراتی نشدیم و با شرایط پس از تحریم امیدواریم صادرات خوبی داشته باشیم.

معاون سازمان میراث فرهنگی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در سفر ریاست جمهوری به فرانسه گفت: با این کار صنایع دستی جایگاه خود را پیدا می کند و سفیر فرهنگی کشور خواهد شد و به عنوان قطب صنایع دستی دنیا معرفی خواهیم شد.

نامور مطلق ادامه داد: شهر اصفهان بعد از شهر جی پور هندوستان دومین شهر جهانی صنایع دستی و شهر تبریز نیز شهر جهانی فرش نام گرفته است و این نشانه آن است که دنیا به ما رجوع خواهد کرد از این رو ما در حال انتقال مدیریت صنایع دستی دنیا به ایران هستیم.

وی با تاکید به وجود گردشگران بسیار در استان گفت: این استان بسیار ثروتمند است در دنیا دیگر ثروت در منابع نفتی و ذغال سنگ نیست و ثروت امروز در بازار است و باید از ظرفیت گردشگران برای فروش صنایع دستی به خوبی استفاده شود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1