اخبار پیشنهادی


سه شنبه 95/04/29 | ساعت: 08:21 | کد خبر: 6195 | بازدید: 451788 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: امیدواریم برجام برجا بماند تا فرصت طلایی گشایش و بهره گیری از استعدادهای بومی برای توسعه صنایع ملی و اقتصادی همچنان ادامه پیدا کند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، بهمن نامور مطلق روز سه شنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور اظهار کرد: با تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از صنایع خرد، اقتصاددان ها باید هرچه سریع تر نظریه های حمایت از اشتغال بومی خود را ارائه کنند.

وی افزود:در حال حاضر 280 هزار مجوز برای صنایع دستی خرد صادر شده است که اشتغال به صنعت تک نفره تا 9 نفره را در بر می گیرد.

نامور مطلق تصریح کرد: 99 درصد کارگاه های صنایع دستی خرد هستند و این یعنی همسویی با شعار دولت یازدهم که حمایت از صنایع خرد را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون صنایع دستی کشور تاکید کرد: دولت باید به هزاران دلیل از صنایع دستی حمایت بیشتری کند چرا که صنایع دستی تمرکززدایی، ارزش افزوده بالا، گسترش عدالت و رونق اقتصاد را در خود دارد.

نامور گفت: صنایع دستی کوچک، صنایع چالاک و زودبازدهی هستند که به نوعی زیست محیطی و انسانی به شمار می روند.

وی ادامه داد: ایران در حال حاضر بیش از 10 میلیارد ریال صادرات صنایع دستی دارد که در مقایسه با هند که سالانه بیش از چهار میلیارد دلار صادرات در این زمینه دارد شاید کمتر باشد اما ما بدون شک در کنار هند و چین، یکی از سه قدرت برتر صنایع دستی در دنیا هستیم.

معاون صنایع دستی کشور عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه ملی بیش از 70 هزار اشتغال برای بخش صنایع دستی در نظر گرفته شده که مقدمات تحقق آن از طرف ما شروع شده است . 

نامور خاطرنشان کرد: در سال 1391 در دولت قبل، نمایشگاه صنایع دستی دو میلیارد ریال هزینه برپایی داشته است درحالی که تنها 8 میلیارد ریال فروش داشته و در سال جاری ما برای برپایی نمایشگاه یک میلیارد ریال هزینه کردیم و فروش نمایشگاه حدود 55 میلیارد ریال بوده است، یعنی حدود 7 برابر رشد داشتیم که چیزی شبیه به معجزه در این امر و دیگر اهداف حوزه صنایع دستی اتفاق افتاده است.

وی از برگزاری بزرگترین اجلاس صنایع دستی جهان در مهرماه در شهر اصفهان خبر داد و یاداور شد: پس از برگزاری اجلاس آسیا – اقیانوسیه صنایع دستی در تبریز که اخیرا برگزار شد، این بزرگترین دستاورد بین المللی ما است که نشان می دهد ایران قلندر عرصه صنایع دستی است و خواهد بود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1