اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/04/24 | ساعت: 08:56 | کد خبر: 5237 | بازدید: 451749 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئيس اتحادیه هتلها و هتل‌آپارتمانهاي استان تهران با اشاره به تغيير نرخ هتل با تغيير فصل و ماه مبارک گفت : نرخ کليه هتلها مصوب سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است و این نهاد به عنوان تعيين کننده نرخ اصلي هتلهاست.

به گزارش میراث ما از اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران ، محمد علی فرخ مهر نائب رئيس جامعه هتلداران ايران با رد  برخی اظهارات در خصوص ضعف زیر ساخت های گردشگری که بعضا موجب پرداخت غرامت به گردشگران خارجی معترض به وضعیت هتل ها می شود گفت : در شرايط مناسبي که پس از چندين سال ديدگاه سياسي جهانيان با تدابير ارزشمند دولت  تدبير و اميد فراهم شده اينگونه کلي‌گويي خدشه بر اصول حاکم بر اين صنعت است و طبعاً متوليان امر سازمان ميراث و گردشگري به اين شيوه برخوردها حساسيت لازم را خواهند داشت.

 وی با بیان این که پيکره اين صنعت چنان اتصالي به يکديگر دارند که هر گونه بي‌توجهي در روند اجرا از پذيرش توريسم خارج از مرزها گرفته تا حضور در ايران  و خروج گردشگر به زنجيره‌اي از زيرساخت در اين صنعت متصل است ، افزود :  مي‌بايست از اين شيوه‌هاي تبليغاتي که حاصل آن جز کاهش حضور گردشگر خواهد شد خودداري کنيم و بدانیم که ضعف‌هايي مانند امور بهداشتي در هتلها با ذکر نام هتل قابل پيگري و رفع است.

فرخ مهر با اشاره به این که از 200 گروه فقط يک گروه و از آن گروه چند نفر در مکانهاي اقامتي هتلي با ضعف سرويس بهداشتي و غيره ابراز نگراني کرده‌اند ، گفت: در شرايطي که عمده هتلهاي ما در مقايسه با کشورهاي اروپايي و همسايه برابري مي‌کند، نباید با رسانه‌اي کردن اشکالات قابل رفع موجبات دلزدگي توريسم‌هاي خارجي و بي‌انگيزگي آنها براي ورود به ايران را فراهم کرد.

 رئيس اتحادیه هتلها و هتل‌آپارتمانهاي استان تهران در ادامه با اشاره به تغيير نرخ هتل با تغيير فصل و ماه مبارک و نيز اشاراتي که آژانس‌ها به افزايش نرخ هتلها دارند خاطر نشان کرد : نرخ کليه هتلها مصوب سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است و این نهاد به عنوان تعيين کننده نرخ اصلي هتلهاست .

فرخ مهر تصریح کرد : در مقاطعي از زمان هتلها به تورها تخفيف ويژه‌مي‌دهند و پس از قطع آن اعلام می کنند نرخ هتلها بي ضوابط افزايش پيدا کرده، در صورتی که هتلها با توجه به نرخ‌هاي مصوب قابليت دريافت برابر نرخ مصوب را دارند و با هر گونه تخطي از طرف اتحاديه هتلداران استان تهران برخورد خواهد شد .

وی افزود : همچنین هتلها اين مجوز را دارند در شرايطي که صلاح بدانند با نرخ کف ارائه سرويس به ميهمانان دهند و اگر در اين بخش نيز خلافي صورت بگيرد برخورد خواهد شد؛ ضمن اينکه در شرايط تغيير فصل و غيره نیز هتلدار با مديريت بر عرضه و تقاضاي بازار نرخ خود را با توجه به ضوابطي که عرض شد تنظيم و ارائه طريق خواهد کرد.

رئيس اتحاديه هتلها و هتل‌آپارتمانهاي استان تهران محمدعلي فرخ‌مهر در خصوص روند اجرايي استانداردسازي هتلها و فرايند آن اظهار کرد: یک ماه است که بر اساس آئين‌نامه ايجاد، اصلاح،‌تکميل، درجه‌بندي و نرخ‌گذاري تأسيسات گردشگري و نظارت بر فعاليت آنها مصوبه 1368 سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و با توجه به شيوه‌نامه درجه‌بندي تأسيسات گردشگري که ارائه شده توسط سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است ، هتل ها مراحل اجرايي خود را طي مي کنند و در اين راستا دو شرکت هتلداران پارس جم و شرکت هتلهاي سامان نحوه تطبيق و استانداردسازي واحدهاي گردشگري استان تهران و البرز را در دستور کار دارد.

 وی افزود :  اين ارزيابي هتلها در بخشهاي ساختماني، بهداشتي، تجهيزاتي و خدمات و منابع انساني با بررسي و حضور کارشناسان مرتبط انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، پیش از این درجه‌بندي بر اساس متراژ و ساختار فيزيکي هتل مورد ارزيابي قرار مي‌گرفت و بر طبق  این ضوابط جدید هتلها پس از ارزيابي و دارا بودن شرايط استاندارد لوح مخصوصي دريافت خواهند کرد و براي مدت سه سال با مديريت در تعيين نرخ و تائيد اتحاديه نرخ مصوب قابليت اجرا خواهد داشت.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1