اخبار پیشنهادی


یکشنبه 93/11/12 | ساعت: 04:12 | کد خبر: 5746 | بازدید: 451671 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیر امور گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگردی اسپانیا در نشست‌ها و بازدیدهایی با روسا و فعالان گردشگری اسپانیا دیدار و راه‌های توسعه صنعت گردشگری ایران و همکاری بخش‌های گردشگری دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، "عبادرضا اسلامی" در دیدار با "آنا لارانیاگا" رئیس نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فیتور 2015 اسپانیا، با تشریح توانمندی‌های ایران خواستار آن شد تا ایران غرفه‌ای ثابت برای مدت سه سال در این نمایشگاه داشته باشد.

اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: دستیابی به تفاهم دو جانبه برای حضور بهتر و با برنامه‌ریزی مناسب‌تر ایران در دوره‌های بعدی این نمایشگاه ضروری است.

مدیر امور گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ضمن دعوت از فعالان صنعت گردشگری کشور اسپانیا برای حضور در نمایشگاه گردشگری ایران، خاطرنشان کرد: کانون علاقه‌مند است از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اسپانیا در مسیر استانداردسازی این صنعت بهره و کمک بگیرد .

وی تصریح کرد: در واقع، ما می‌خواهیم فعالیت مشترکی صورت بگیرد تا از توانمندی دو کشور برای شکوفایی هرچه بیشتر و بهتر صنعت گردشگری کشورمان بهره‌مند شویم.

اسلامی ادامه داد: ما بازار فیتور را خوب می شناسیم، به آن علاقه‌مند هستیم و در آن مشارکت کردیم. علاوه بر این، بخش‌های خصوصی ایران با تلاش کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در سال‌های قبل نیز، حضور فعالی در بازار فیتور داشتند، اما؛ متاسفانه، طرف اسپانیایی از این ظرفیت به خوبی بهره‌برداری نکرده است.

در این نشست "سید محمد کاظم خلدی نسب"، مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران پس از تشریح برنامه 5 ساله ایران در حوزه گردشگری و معرفی ظرفیت‌های کشورمان در این حوزه، پیشنهاد داد زمینه‌ای فراهم شود که بخش گردشگری اسپانیا در ایران حضور یابد.

رئیس نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اسپانیا نیز در این نشست برای ایفای نقش فعال‌تر فیتور در جانمایی غرفه کانون و دیگر نمایندگان حوزه گردشگری ایران در نمایشگاه‌های بعدی اعلام آمادگی کرد.

"آنا لارانیاگا"، اطمینان داد که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، در سال آینده با شرایط مطلوب‌تری در نمایشگاه شرکت کند.

"علی شهامتدار"، رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران، "علیرضا اسماعیلی"، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، "لوردس سیئرا"، رئیس بخش بین‌المللی فیتور و جمعی از کارشناسان بخش گردشگری ایران نیز در این نشست حضور داشتند.

همچنین در نشستی دیگر، "عبادرضا اسلامی"، با رییس منطقه‌ای سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO)، در مقر این سازمان در شهر مادرید دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست، یولاندا پردوما، رییس منطقه‌ایUNWTO، خواستار حضور فعال تر ایران در برنامه‌های مشترک با سازمان جهانی جهانگردی شد.

صبح روز 29 ژانویه، همزمان با 9 بهمن ماه 1393، نیز هیات ایرانی به ریاست "عبادرضا اسلامی"، مدیر امور گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، در بازدید از کلوپ اتومبیلرانی مادرید با مدیر این کلوپ دیدار کرده و با دستاوردها و فعالیت‌های کشور اسپانیا در حوزه اتومبیلرانی، امداد خودرو، خدمات جاده‌ای و ... آشنا شدند.

اسلامی در این دیدار، به تشریح برنامه‌های آموزشی کانون در حوزه موبیلیتی، ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن، آموزش کودکان و طرح‌های در دست اجرا در حوزه ارتقای سلامت جاده‌ای و خدمات امداد خودرویی پرداخت.

همچنین، 10 بهمن ماه، ضیافتی تحت عنوان "شب ایرانی" به دعوت "محمد حسین فدایی فر"، سفیر کشورمان در اسپانیا در سفارت ایران برپا و برنامه‌هایی همچون اجرای زنده موسیقی سنتی ایرانی و بحث و تبادل نظر میان فعالان گردشگری ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه فیتور 2015 برگزار شد.
بنا بر این گزارش، در این نمایشگاه که از روز چهارشنبه با حضور "فیلیپ ششم"، پادشاه اسپانیا و شماری از مقام‌های گردشگری کشورهای شرکت کننده در مادرید گشایش یافته است، نمایندگان 165 کشور جهان، جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کشور خود را به متخصصان و شرکت‌های فعال در این بخش معرفی می‌کنند.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز از جمله شرکت کنندگان در این نمایشگاه است که با برپایی غرفه‌ای، زمینه حضور نمایندگان 13 شرکت گردشگری خصوصی و دولتی کشورمان و سه هنرمند صنایع دستی که به طور زنده به خلق آثار ارزشمند هنری می‌پردازند، را در این رویداد فراهم کرده و بخشی از ظرفیت‌ها، امکانات و جاذبه‌های گردشگری و هنری کشورمان را به نمایش گذاشته است.

"عبادرضا اسلامی" مدیر امور گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، یکی از اهداف کانون از شرکت در این رویداد بین‌المللی را تعامل با فعالان عرصه گردشگری در جهان بیان کرد و گفت: شرکت‌های بزرگی در جهان هستند که سابقه طولانی در حوزه تجارت بین‌الملل دارند و ما باید بتوانیم از تجربه‌های آنها در اصلاح زیرساخت‌های گردشگری خود استفاده کنیم.

ارایه پوستر، کتابچه و نرم افزارهای چند رسانه‌ای حاوی اطلاعات گردشگری و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و دیدنی ایران، معرفی صنایع دستی کشورمان و اجرای زنده موسیقی نواحی مختلف ایران، از جمله برنامه‌های غرفه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و ایران در نمایشگاه فیتور است.

گفتنی است، 9 هزار و 107 شرکت تخصصی گردشگری به نمایندگی از 165 کشور، مناطق مختلف جهان و ایالت‌های اسپانیا در این نمایشگاه پنج روزه که تا یکم فوریه (12بهمن ماه) دایر خواهد بود، حضور دارند.

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1