اخبار پیشنهادی


دوشنبه 95/11/11 | ساعت: 07:42 | کد خبر: 6308 | بازدید: 451838 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مشاور و مدیر طرح و برنامه معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: امروزه هنر و صنعت نساجی در استان یزد، از اصیل‌ترین، سودآورترین و پیشتازترین صنایع محسوب می‌شود به طوری که این استان را دومین کانون نساجی کشور ساخته است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، «حجت اله مرادخانی» در نخستین همایش ملی نساجی سنتی با محوریت غیاث‌الدین نقشبند یزدی که امروز در دانشگاه آزاد یزد برگزار شد، عنوان کرد: قدمت هنر نساجی در یزد به اندازه‌ای است که می‌توان آوازه این هنر اصیل را از گذرگاه‌های دور و نزدیک تاریخ شنید.

وی افزود: این شهرت در پرتوی اندیشه، دقت، ظرافت و ذکاوت حاصل آمده است و امروز که حدود یک صد سال از ماشینی شدن این صنعت در یزد می‌گذرد و هنوز پیشتازترین صنعت این منطقه، نساجی است.

مشاور و مدیر طرح و برنامه‌های معاونت صنایع دستی کشور گفت: تاریخ نشان می‌دهد که یزد همیشه در نساجی پیشتاز بوده است و با توجه به سختی‌هایی که در گذشته در زمینه راه وجود داشته است، یزدی‌های پرتلاش را مجبور کرده است تا به جای پلاس، جامه ابریشمین، ترمه و حریر یزدی باکیفیت را صادر کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروزه یزد نه تنها به سبب معماری ویژه و بناهای باستانی‌اش بلکه به سبب وجود صنایع گوناگون از جمله صنعت بافندگی‌اش شناخته شده است و با نگاهی گذرا به وضعیت موجود، لزوم معرفی، حفظ و احیای این رشته به خوبی احساس می‌شود.

مرادخانی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و برگزاری این همایش توانسته است بسیاری از صاحب‌نظران و افرادی که در زمینه نساجی حرفی برای گفتن دارد را فراخواند تا از این طریق بتوان این صنعت را نه تنها حفظ، بلکه ترویج و رونق داد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1