اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/06/24 | ساعت: 08:20 | کد خبر: 5414 | بازدید: 452284 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس گفت: بر اساس پیش‎بینی‎های انجام شده قرار است حدود 40 میلیارد تومان اعتبار در بافت تاریخی گرگان هزینه شود.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس، عیسی امامی امشب در آئین نکوداشت هشتاد و سومین سالروز ثبت ملی بافت تاریخی گرگان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار داشت: محلات زیبای گرگان باید به سابقه درخشان خود بازگردند و مردم گرگان در این محلات، پاتوق کنند تا از این فرصت به نحو مطلوب استفاده شود.

وی با بیان اینکه مدیریت ثابت در بافت تاریخی ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: مسئولیت این مهم به فرد علاقمند به آثار تاریخی واگذار می‎شود تا راه رسیدن به نقطه مطلوب تسهیل شود.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس با بیان اینکه هزینه پیش‎بینی شده در سه مرکز هدفگذاری شده است، افزود: تمام مسیرهایی که دسته‌جات عزاداری در ایام محرم از آنجا تردد می‎کنند جزء هدف‎های سرمایه‎گذاری است و تلاش می‎شود تا بافت تاریخی به هویت و اصالت خویش برگردد.

امامی با بیان اینکه تحول چشمگیری در بافت تاریخی گرگان ایجاد خواهد شد از شهردار گرگان و اعضای شورای اسلامی این شهرستان خواست تا گرگان به چهار منطقه «وارکان»، «هیرکان»، «جرجان» و «استرآباد» تقسیم شود که تحت‎تاثیر آن مناطق، محلات مدنظر قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید نسبت به مطالبات‎شان حساس شوند، یادآور شد: با ظرفیت تامین منابع و مدیریت صحیح می‎توان شاهد اتفاقات خوشایندی در شهر گرگان بود.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس با بیان اینکه محلات قدیمی شهر گرگان باید تب و تاب حضور توریسم بین‎المللی را داشته باشد، خاطرنشان کرد: هر کدام از محلات گرگان یک ظرفیت قابل توجه است که باید این هویت حفظ شود و در کنار صیانت از این منابع ارزشمند می‎توان بهره اقتصادی نیز کسب کرد.

امامی برگزاری این آئین را به فال نیک گرفت و گفت: این مراسم در واقع رونمایی از گرگان با سابقه درخشان و معرفی ظرفیت‎های ملی و بین‎المللی آن است.

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1