اخبار پیشنهادی


دوشنبه -43/68686/30 | ساعت: 12:00 | کد خبر: 5466 | بازدید: 452512 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

احیای خانه‌ تاریخی «بزرگ‌زاد» اصفهان توسط سازمان نظام مهندسی اصفهان به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی توسط صندوق احیا و بهره‌برداری از آثار تاریخی و فرهنگی پیگیری و محقق شد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، احسان ایروانی با اعلام این خبر اظهار کرد: این اقدام می‌تواند به حفاظت هرچه بیشتر بافت و بناهای تاریخی کمک کند و با تعیین و اعطای کاربری جدید و موثر به این بناها، به پویایی محیط پیرامون آن بیفزاید.

همچنین با بکارگیری این قابلیت‌های بالقوه می‌توان با ایجاد امکانات مناسب و متناسب با شرایط و خصوصیات فرهنگی و اجتماعی بسترهای لازم را برای ترغیب سایر مالکان بکار برد. همچنین این اقدامات سایر نهادهای دولتی را ترغیب به خریداری و بهره‌برداری جدید از این اماکن می‌کند.

وی در ادامه افزود:‌ در راستای سیاست‌های صندوق احیا مبنی بر جلب و جذب مشارکت‌های خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی در سرمایه‌گذاری اماکن تاریخی مانند دولتی و خصوصی و پیرو فعالیت‌های چند ماهه اخیر و طرح حمایت از مالکان خصوصی بناهای تاریخی، جلسات مشترکی با نمایندگان سازمان نظام مهندسی، دانشگاه آزاد واحد خوراسگان، سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان برقرار و بازدیدهایی از خانه‌های تاریخی «بقایی»، «بزرگ‌زاد»، «دارایی»، «مجربیان»، «همت‌یار»، «بخردی» و «شیران» انجام شد.

وی اضافه کرد: رایزنی با سازمان نظام مهندسی اصفهان نهایتا منجر به خریداری خانه‌ی «بزرگ‌زاد» توسط سازمان میراث فرهنگی شد و قرار شد پس از آن تغییر کاربری این خانه به عنوان خانه‌ی «معمار اصفهان» انجام شود.

ایروانی افزود: سازمان نظام مهندسی اصفهان که خود مطابق با ماده 2 قانون نظام مهندسی، متولی اشاعه و تداوم معماری اصیل شهر اصفهان است، با این اقدام شایستگی، بلوغ و تدبیر حرفه‌ای خود را در جامعه‌ی حرفه‌ای مهندسان به عنوان پیشرو در احیای اماکن تاریخی نشان داده است.

نماینده‌ی صندوق احیا در اصفهان نیز در این زمینه گفت: برآورد انجام شده برای خرید این خانه حدود 3/1 میلیارد تومان بوده و توافقات اولیه آن با پیگیری انجام شده ،صورت گرفته است.

جمالیان افزود: این خانه مربوط به دوره صفوی با مساحت حدود 600 مترمربع و دارای سبک معماری اس.، تالار شاه نشین و گوشوار (طنبی) این بنا از تزئینات فاخر و منحصری برخوردار است. همچنین برآورد تقریبی هزینه‌های مرمت و احیای آن بیش از 300 میلیون تومان خواهد بود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1