اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/09/10 | ساعت: 10:31 | کد خبر: 5590 | بازدید: 452319 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی با اشاره به اهمیت هنر صنایع‌دستی و جایگاه هنرمندان گفت: هنرمندان صنایع‌دستی رسالت بزرگی را برعهده دارند.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس، رجب‌علی لباف خانیکی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع‌دستی که در مرکز آفرینش و پژوهش هنرهای سنتی (خانه تاریخی ملک) برگزار شد، اظهار داشت: تنها امتیاز انسان این است که برای نخستین بار توانست صنایع‌دستی را بسازد و در حقیقت انسان با ساخت صنایع‌دستی ارزش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه هنرمند صنایع‌دستی رسالت بزرگی را بردوش دارد، اضافه کرد: هنرمندان صنایع‌دستی انسان‌های عاشق و پرتلاشی هستند که در قرن اخیر رسالت بزرگی را برعهده گرفته و وظیفه انتقال فرهنگ و هنر سرزمین خود را به دیگر نقاط جهان با جان و دل خریده‌اند.

وی افزود: صنایع امروزی ماشینی و تکثیری است و از هر نمونه صنایع جدید ماشینی به وفور در مناطق مختلف دنیا یافت می‌شود اما امتیاز صنایع‌دستی این است که کار ارزشمند و شاخصی است و دربردارنده اطلاعاتی در زمینه فرهنگ، آداب و سنن مردم هر منطقه است.

وی افزود: هنرمند صنایع‌دستی در حال حاضر یک فرد هنرساز است و در حقیقت کسی است که مانند یک باستان‌شناس زنده است.

لباف خانیکی خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این اداره‌کل آماده هرگونه همکاری با هنرمندان صنایع‌دستی است.

نمایشگاه صنایع‌دستی با همکاری این اداره‌کل و گروه هنری سرزمین من از 9 تا 20 آذرماه در خانه ملک دایر است و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به خانه ملک واقع در خیابان امام خمینی (ره) مراجعه کنند.

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1