اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 93/10/24 | ساعت: 11:51 | کد خبر: 5702 | بازدید: 452328 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیر پایگاه جهانی باغ های تاریخی ایران گفت: افزایش ضریب ماندگاری گردشگر موجب توسعه پایدار این صنعت می شود.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، «ناصر مشهدی زاده» روز چهارشنبه در دومین سمینار آموزشی «جایگاه و نقش گردشگری در رونق اقتصادی منطقه کاشان» اظهار داشت: تجهیز مقصد گردشگری به معنای افزایش ضریب ماندگاری و توسعه این صنعت است.

وی بخشی از تجهیز مقصد را توزیع گردشگر در سطح و فصول مختلف برشمرد و افزود: اقتصاد به معنای سرعت گردش پول، اخلاق، گردشگر پذیری و نقشه راه است.

وی با اشاره به ورود یک آسیب جدی به گردشگری کاشان تاکید کرد: جامعه اقتصادی کاشان به گردشگر به عنوان مسافر عبوری نگاه می کند، این درحالی است که ارایه خدمات نامناسب، کالای نامرغوب و بی احترامی به گردشگر آسیب جدی به صنعت گردشگری این شهرستان است.

مشهدی زاده، کاشان را غنی ترین منطقه فرهنگی جهان عنوان کرد و گفت : ظرفیت های گردشگری این منطقه بسیار بالا و مطابق با اصفهان است، اما مدیریت ضوابط و مقررات برای رونق گردشگری مناسب نیست.

وی عدم ارایه آموزش های عمومی لازم در حوزه گردشگری، کمبود فارغ التحصیلان این رشته، عدم آشنایی رانندگان تاکسی با آثار تاریخی و عدم اجازه رشد و توسعه انجمن و نهادهای مردمی در این عرصه را از جمله ایرادهای وارده به حوزه گردشگری کاشان عنوان کرد.

مدیر پایگاه جهانی باغ های تاریخی ایران همچنین نبود گردشگری خلاق و خلاقیت در گردشگری را نیز آسیب جدی به این عرصه دانست و تاکید کرد: گردشگری کاشان نیاز به نقشه راه دارد.

دومین سمینار آموزشی، تخصصی گردشگری جایگاه و نقش گردشگری در توسعه اقتصادی منطقه کاشان با حضور کارشناسان میراث فرهنگی و شهرداران شهرهای شمال استان اصفهان و برخی از شهرهای استان همجوار در مجتمع فرهنگی، رفاهی و تفریحی «خورشید اردهال» برگزار شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1